Tupolev Tu-204-300-100
Typ: modifikace středně těžkého dopravního letounu typu Tu-204-100V
Určení: doprava osob na středně dlouhých a dálkových linkách
Odlišnosti od letounu Tu-204-100V:
- zkrácený trup v oblasti kabiny cestujících (o 5,8 m) vyjmutím jednoho segmentu s délkou 3,0 m v oblasti před křídlem a jednoho segmentu s délkou 2,8 m v oblasti za křídlem alá Tu-204-300
- modifikovaný interiér kabiny cestujících. Kabina cestujících tohoto modelu je rozdělena na tři oddělení, a to přední s osmy sedadly ve VIP třídě, prostřední s 56-ti sedadly v obchodní třídě a zadní s 12-ti sedadly v obchodní a 18-ti sedadly v ekonomické třídě.
- větší zásoba paliva (35 800 kg vs 32 800 kg)
Historie: Dne 28. listopadu 2014 si státní společnost Rossija State Transport Company kromě jednoho letounu typu Tu-204-300 se standardním interiérem se sedadly pro 142 osob (8 v obchodní třídě a 134 v ekonomické třídě) objednala též jeden letoun typu Tu-204-300-100. Zmíněný stroj není ničím jiným, než letounem typu Tu-204-100 se zkráceným trupem alá Tu-204-300. Jeho základem se stal rozestavěný letoun typu Tu-204-100V. Konkrétně přitom šlo o stroj s registrací RA-64053. Jediný exemplář modelu Tu-204-300-100 obdržel kabinu se sedadly pro 94 osob rozdělenou na tři oddělení, a to přední s osmy sedadly ve VIP třídě, prostřední s 56-ti sedadly v obchodní třídě a zadní s 12-ti sedadly v obchodní a 18-ti sedadly v ekonomické třídě. V porovnání se standardním Tu-204-300 má tento „hybrid“ mírně větší hmotnost (59,9 t vs 57,5 t), mírně větší zásobu paliva (35,8 vs 35,71 t). Jeho dolet s max. zatížením je však kratší (6 200 km vs 6 600 km). Užitečné zatížení obou zmíněných verzí letounu typu Tu-204 je identické a činí 18 t. Do oblak se jediný exemplář letounu typu Tu-204-300-100 (RA-64053) poprvé vydal dne 20. srpna 2016. Tímto se tento stroj stal prvním dokončeným letounem z řady Tu-204 od roku 2011. Společnosti Rossija ale předán nebyl. Provozovatelem letounu Tu-204-300-100 (RA-64053) se nakonec stala společnost UAC (Sjednocená letecká korporace). Svůj veřejný debut si tento stroj v barvách společnosti UAC odbyl na Hydro Aviation Show 2018, která se konala v září roku 2018 Gelendžiku.
Verze: -
Vyrobeno: jeden exemplář (jeho základem se stal nedokončený Tu-204-100V)
Uživatelé: Rusko (UAC)
Posádka: dva piloti a palubní mechanik
Pohon: dva dvouproudové motory typu Aviadvigatěl PS-90A s max. tahem po 16 140 kp
Radar: povětrnostní radiolokátor blíže nespecifikovaného typu, instalovaný uvnitř špice trupu
Kapacita: 94 osob (max. užitečné zatížení tohoto stroje činí 18 000 kg)
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 41,80 m |
Délka: | 40,20 m |
Výška: | 13,88 m |
Prázdná hmotnost: | 59 900 kg |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Cestovní rychlost: | 850 km/h |
Praktický dostup: | 12 100 m |
Dolet s max. zatížením: | 6 200 km |
Poslední úpravy provedeny dne: 9.9.2018