Antonov An-74TK-200 (‘Coaler B’)
Typ: pokročilá modifikace nákladního/dopravního letounu typu An-74TK-100 (Coaler B)
Určení: přeprava osob a nákladu na místních linkách
Odlišnosti od letounu An-74TK-100 (Coaler B):
- instalace modifikovaného avionického vybavení. To umožnilo zredukovat počet členů posádky ze čtyř osob na dvě (vyškrtnutím navigátora a palubního mechanika). V této souvislosti z levoboku trupu, v oblasti před vstupními dveřmi, zmizel polokulovitý průzor pracoviště navigátora.
Historie: Dalším vývojem dvoumotorového dopravního letounu typu An-74TK-100 (Coaler B), jehož nákladový prostor umožňuje snadnou přestavbu na kabinu cestujících a naopak, vznikl model An-74TK-200 (Coaler B). Hlavním rozdílem tohoto modelu od modelu An-74TK-100 (Coaler B) se stala instalace pokročilejšího avionického vybavení. To přitom umožnilo zredukovat počet členů posádky ze čtyř osob na dvě, a to vyškrtnutím navigátora a palubního mechanika. Prototyp letounu typu An-74TK-200 (Coaler B) (16-05 / UR-74038) brány závodu ChAPO z Charkova opustil v červnu roku 1993 a svůj veřejný debut si odbyl srpnu roku 1995 na moskevské airshow MAKS 95. Kromě prototypu z linky charkovského závodu sjelo ještě šest těchto strojů. Zatímco čtyři z nich byly předány, v roce 1997, vzdušným silám Íránu, provozovatelem dalšího se staly, v roce 2012, vzdušné síly Turkmenistánu. Ten poslední byl dokončen v roce 2013 byl vyhrazen pro pohraniční stráž Kazachstánu. Další, šestý, exemplář letounu typu An-74TK-200 (Coaler B) vznikl konverzí letounu An-74 (15-06 / UR-74026) ukrajinské společnosti Motor Sič.
Verze: -
Vyrobeno: jeden prototyp a sedm operačních strojů (jeden z nich vznikl konverzí sériového An-74)
Uživatelé (vojenští): Egypt (vojenské letectvo), Írán (vojenské letectvo) Kazachstán (pohraniční stráž), Libye (vojenské letectvo) a Turkmenistán (vojenské letectvo)
Uživatelé (civilní): Indonésie (Mandala Airlines), Írán (Pouya Air) JAR (Romoco Cargo), Kolumbie (Helitaxi Colombia), OSN, Turecko (Air Mark) a Ukrajina (Charkovskoe APO a Motor Sič)
Posádka: dva piloti
Pohon: dva dvouproudové motory typu Lotarev D-36 s max. tahem po 6 500 kp
Radar: povětrnostní-navigační impulsní dopplerovský radiolokátor typu Buran-74, instalovaný v přední části trupu
Kapacita: 52 osob, 20 osob a náklad do celkové hmotnosti 4 500 kg, 12 osob a náklad do celkové hmotnosti 6 000 kg nebo náklad do celkové hmotnosti 8 500 až 10 000 kg, přepravovaný uvnitř nákladové kabiny s rozměry 10,50 m x 2,15 m x 2,20 m
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 31,89 m |
Délka: | 28,07 m |
Výška: | 8,65 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | 705 km/h |
Praktický dostup: | 10 100 m |
Max. dolet: | 1 450* km |
* 10 t nákladu
poslední úpravy provedeny dne: 4.4.2018