Antonov An-74T-200 (‘Coaler B’)
Typ: vojenská transportní modifikace lehkého nákladního letounu typu An-74T (Coaler B) vzešlá ze zadání vzdušných sil Íránu
Určení: doprava nákladu a vojáků do blízkosti fronty, přeprava a shoz výsadku a odsun raněných
Odlišnosti od letounu An-74T (Coaler B):
- instalace pokročilejšího avionického vybavení. To umožnilo zredukovat počet členů posádky na dvě osoby (vyškrtnutím navigátora a palubního mechanika)
- instalace výsadkového vybavení z letounu typu An-72 (Coaler C)
Historie: Přestože byl dvoumotorový proudový nákladní letoun typu An-74T (Coaler B) vyhrazen pro civilní trh, našel si též cestu k vzdušným silám několika zemí světa. Jako první z řad vojenských letectev o tento stroj projevily zájem, v roce 1994, vzdušné síly Íránu. Požadavky Íránských vzdušných sil přitom daly za vznik modelu An-74T-200 (Coaler B), který nebyl ničím jiným, než modifikací letounu typu An-74T (Coaler B) s instalací výsadkového vybavení z letounu typu An-72 (Coaler C) a zredukovaným počtem členů posádky na dvě osoby. Prototyp letounu typu An-74T-200 (Coaler B) vznikl přestavbou sériového An-74 (Coaler B) a do oblak se poprvé vydal dne 4. dubna 1994. Celkem bylo pro vzdušné síly Íránu postaveno osm těchto strojů (15-2250 až 15-2257). První z nich přitom brány závodu ChAPO z Charkova opustil v dubnu roku 1997. Dne 27. listopadu 2006 byl jeden letoun typu An-74T-200 (Coaler B) (15-2255) ztracen při havárii.
Verze: -
Vyrobeno: jeden prototyp (vznikl konverzí sériového An-74) a osm sériových strojů
Uživatelé: Írán (vojenské letectvo)
Posádka: dva piloti
Pohon: dva dvouproudové motory typu Lotarev D-36 s max. tahem po 6 500 kp
Radar: povětrnostní-navigační impulsní dopplerovský radiolokátor typu Buran-74, instalovaný v přední části trupu
Kapacita: náklad do celkové hmotnosti 8 500 až 10 000 kg, přepravovaný uvnitř nákladové kabiny s rozměry 10,50 m x 2,15 m x 2,20 m
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 31,89 m |
Délka: | 28,07 m |
Výška: | 8,65 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | 705 km/h |
Praktický dostup: | 10 100 m |
Max. dolet: | 4 000* km |
* s 3 t nákladu, resp. 1 350 km s 10 t nákladu
poslední úpravy provedeny dne: 4.4.2018