Antonov An-74-200 (‘Coaler B’)
Typ: pokročilá modifikace nákladního letounu typu An-74T (Coaler B)
Určení: přeprava nákladu na místních linkách
Odlišnosti od letounu An-74T (Coaler B):
- instalace motorů typu D-36-3A na místo motorů typu D-36-2A
Historie: V roce 1992 byla do výrobního programu závodu ChAPO z Charkova zavedena modifikace dvoumotorového proudového nákladního letounu typu An-74 (Coaler B), která se vyznačovala instalací motorů typu D-36-3A na místo motorů typu D-36-2A. Tato změna v pohonném systému přitom umožnila zvýšit vzletovou hmotnost z 34 800 kg na 36 500 kg a dolet v konfiguraci se 7,5 t nákladu z 1 650 na 2 000 km. Takto modifikovaný letoun typu An-74 (Coaler B) vešel ve známost jako An-74-200 (Coaler B) a kromě toho, že měl vyšší nosnost a větší dolet, splňoval též požadavky nové ruské normy AP-36, která je ekvivalentem americké normy FAR-36, z hlediska hluku. Základem prototypu letounu typu An-74-200 (Coaler B) se stal letoun An-74 (14-05 / CCCP-74008). Zmíněný stroj byl dokončen dne 29. dubna 1992 a svůj veřejný debut si odbyl v srpnu roku 1993 na moskevské airshow MAKS 93. Produkce letounu typu An-74-200 (Coaler B) se zastavila na 18-ti exemplářích. První z nich (15-06) přitom brány závodu z Charkova opustil v listopadu roku 1992.
Verze: -
Vyrobeno: jeden prototyp (vznikl konverzí sériového An-74) a 18 sériových strojů
Uživatelé: Arménie (Auk Avia, Mars Avia, Skiva Air a South Airlines), Bělorusko (Grodno Aviakompanija), Červený kříž, Gruzie (Georgian International Airlines), Kazachstán (Aero Eko Kazakhstan), Kolumbie (Helitaxi Colombia), Kyrgyzstán (Saemes), Lotyšsko (KS Avia), Republika Kongo (Aero Service Africo), SSSR/Rusko (Aljans Avia, BAL, Gazpromavia, Ižavia, Jamal, Letnye proverki i systemy, KNG-Transavia, Novosibirskoe AP, RDS-Avia, Rossija, Sajlut, Sibaviatrans, Šar Ink, Trans-Čarter RUS, VostSibAero a UTair), Súdán (Ababeel Aviation, AMIS, Badr Airlines, El Magal Aviation, Vega Aviation a vládní letka), Ukrajina (Aero-Čarter, Antonov, Charkovskoe APO, Kabi, Liana, NARO a Vitair) a Velká Británie (Atlantic Airlines)
Posádka: dva piloti, navigátor, palubní mechanik a radista
Pohon: dva dvouproudové motory typu Lotarev D-36-3A s max. tahem po 6 500 kp
Radar: povětrnostní-navigační impulsní dopplerovský radiolokátor typu Buran-74, instalovaný v přední části trupu
Kapacita: náklad do celkové hmotnosti 8 500 až 10 000 kg, přepravovaný uvnitř nákladové kabiny s rozměry 10,50 m x 2,15 m x 2,20 m
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 31,89 m |
Délka: | 28,07 m |
Výška: | 8,65 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 36 500 kg |
Max. rychlost: | 705 km/h |
Praktický dostup: | 10 100 m |
Max. dolet: | 2 000* km |
* s 7,5 t nákladu
poslední úpravy provedeny dne: 4.4.2018