Antonov An-74-200 (‘Coaler B’)

Typ:  pokročilá modifikace nákladního letounu typu An-74T (Coaler B)

Určení:  přeprava nákladu na místních linkách

Odlišnosti od letounu An-74T (Coaler B):

- instalace motorů typu D-36-3A na místo motorů typu D-36-2A

Historie:  V roce 1992 byla do výrobního programu závodu ChAPO z Charkova zavedena modifikace dvoumotorového proudového nákladního letounu typu An-74 (Coaler B), která se vyznačovala instalací motorů typu D-36-3A na místo motorů typu D-36-2A. Tato změna v pohonném systému přitom umožnila zvýšit vzletovou hmotnost z 34 800 kg na 36 500 kg a dolet v konfiguraci se 7,5 t nákladu z 1 650 na 2 000 km. Takto modifikovaný letoun typu An-74 (Coaler B) vešel ve známost jako An-74-200 (Coaler B) a kromě toho, že měl vyšší nosnost a větší dolet, splňoval též požadavky nové ruské normy AP-36, která je ekvivalentem americké normy FAR-36, z hlediska hluku. Základem prototypu letounu typu An-74-200 (Coaler B) se stal letoun An-74 (14-05 / CCCP-74008). Zmíněný stroj byl dokončen dne 29. dubna 1992 a svůj veřejný debut si odbyl v srpnu roku 1993 na moskevské airshow MAKS 93. Produkce letounu typu An-74-200 (Coaler B) se zastavila na 18-ti exemplářích. První z nich (15-06) přitom brány závodu z Charkova opustil v listopadu roku 1992.

Verze:  -

Vyrobeno:  jeden prototyp (vznikl konverzí sériového An-74) a 18 sériových strojů

Uživatelé:  Arménie (Auk Avia, Mars Avia, Skiva Air a South Airlines), Bělorusko (Grodno Aviakompanija), Červený kříž, Gruzie (Georgian International Airlines), Kazachstán (Aero Eko Kazakhstan), Kolumbie (Helitaxi Colombia), Kyrgyzstán (Saemes), Lotyšsko (KS Avia), Republika Kongo (Aero Service Africo), SSSR/Rusko (Aljans Avia, BAL, Gazpromavia, Ižavia, Jamal, Letnye proverki i systemy, KNG-Transavia, Novosibirskoe AP, RDS-Avia, Rossija, Sajlut, Sibaviatrans, Šar Ink, Trans-Čarter RUS, VostSibAero a UTair), Súdán (Ababeel Aviation, AMIS, Badr Airlines, El Magal Aviation, Vega Aviation a vládní letka), Ukrajina (Aero-Čarter, Antonov, Charkovskoe APO, Kabi, Liana, NARO a Vitair) a Velká Británie (Atlantic Airlines)

 

 

 

 

Posádka:    dva piloti, navigátor, palubní mechanik a radista

Pohon:       dva dvouproudové motory typu Lotarev D-36-3A s max. tahem po 6 500 kp

Radar:        povětrnostní-navigační impulsní dopplerovský radiolokátor typu Buran-74, instalovaný v přední části trupu

Kapacita:   náklad do celkové hmotnosti 8 500 až 10 000 kg, přepravovaný uvnitř nákladové kabiny s rozměry 10,50 m x 2,15 m x 2,20 m

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 31,89 m
Délka:   28,07 m
Výška: 8,65 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 36 500 kg
Max. rychlost: 705 km/h
Praktický dostup:   10 100 m
Max. dolet:    2 000* km

 

 

* s 7,5 t nákladu

 

 

poslední úpravy provedeny dne: 4.4.2018