Antonov An-26KPA

Typ: speciální kalibrační modifikace lehkého taktického transportního letounu typu An-26 (Curl A)
Určení: ověřování a kalibrování letištních radionavigačních systémů v rámci bezpečnosti letového provozu
Odlišnosti od letounu An-26 (Curl A):
- instalace aparatury typu Standart (KPA-ES-1) a pracoviště operátorů uvnitř nákladové kabiny
- instalace nevelké vidlicovité antény ILS systému pod příďovým krytem antény radiolokátoru
- instalace nevelké vidlicovité antény ILS systému pod plochým zakončením trupu
- instalace čtyř párů štěrbinových antén na bocích horní části svislé ocasní plochy. Na bocích horní části SOP modelu An-26 se nacházejí pouze dva páry štěrbinových antén.
Historie: Dvoumotorový turbovrtulový taktický transportní letoun typu An-26 (Curl A) vznikl v celé řadě specializovaných modifikací. Jedna z nich vešla ve známost jako An-26KPA a sloužila k ověřování a kalibrování letištních radionavigačních systémů. Zmíněný speciál se stal nástupcem speciálu typu Il-14LIK-1/LIK-2, který vycházel z pístového dopravního letounu typu Il-14M (Crate), a byl vybaven aparaturou typu Standart (KPA-ES-1). Na speciál typu An-26KPA bylo po roce 1986 přestavěno celkem 20 sériových An-26 (Curl A). Některé z nich později prošly konverzí na pokročilejší kalibrační speciál typu An-26ASLK.
Verze: -
Vyrobeno: 20 exemplářů (všechny vznikly konverzí sériových An-26)
Uživatelé: Rusko a SSSR
Posádka: ?
Pohon: dva turbovrtulové motory typu Ivčenko Al-24VT s max. výkonem po 2 820 hp a jeden pomocný proudový motor typu Tumanskij RU-19A-300 s max. tahem 900 kp
Radar: povětrnostní impulsní dopplerovský radiolokátor typu Groza-26, instalovaný v přední části trupu
Výzbroj: žádná
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 29,20 m |
Délka: | 23,80 m |
Výška: | 8,58 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 29.7.2018