Antonov An-26D         

Typ:  dálková modifikace salónního dopravního letounu typu An-26 Štabnoj (Curl A)

Určení:  přeprava vysoce postavených armádních představitelů

Odlišnosti od letounu An-26 Štabnoj (Curl A):

- instalace dvou 1 500 l vnějších pevných (nesnímatelných) konformních přídavných palivových nádrží s vřetenovitým tvarem na bocích střední části trupu, pod úrovní postranních kulatých okének nákladové kabiny. Zmíněné nádrže jsou napojeny na vnitřní křídelní palivové nádrže, a to za pomoci vnějšího potrubí.

Historie:  Dvoumotorový turbovrtulový taktický transportní letoun typu An-26 (Curl A) se neobešel bez nedostatků. Jedním z hlavních nedostatků tohoto stroje byl poměrně omezený dolet. Přímou reakcí na tuto skutečnost se stal model An-26D s prodlouženým doletem. Zmíněný model vzešel ze zadání Ruského VVS z roku 1995 a vyznačoval se instalací dvou 1 500 l vnějších pevných (nesnímatelných) konformních přídavných palivových nádrží na bocích střední části trupu, pod úrovní postranních kulatých okének nákladové kabiny. Důvodem tohoto řešení byl nedostatek místa pro vestavbu dalších palivových nádrží uvnitř křídla a trupu. Instalace zmíněných přídavných nádrží přitom sebou přinesla prodloužení doletu z 2 660 km na 3 600 km. Konverzí na model An-26D ale nakonec v roce 1996 prošel, v prostorách závodu Aviant (č.473) z Kyjeva, pouze jeden letoun typu An-26 (Curl A). Konkrétně přitom šlo o štábní An-26 (žlutá 21 / v.č.13806) ze stavu 929. GLIC (Státní letové testovací centrum) z Čkalovska. Svůj veřejný debut si jediný exemplář dálkového An-26D odbyl v srpnu roku 1997 na airshow MAKS 97.

Verze:  -

Vyrobeno:  jeden exemplář (vznikl konverzí sériového An-26)

Uživatelé:  Rusko (VVS)

 

 

 

 

Posádka:    dva piloti, palubní mechanik, navigátor a radista

Pohon:        dva turbovrtulové motory typu Ivčenko Al-24VT s max. výkonem po 2 820 hp a jeden pomocný proudový motor typu Tumanskij RU-19A-300 s max. tahem 900 kp

Radar:         povětrnostní impulsní dopplerovský radiolokátor typu Groza-26, instalovaný v přední části trupu

Kapacita:    ?

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 29,20 m
Délka:   23,80 m
Výška: 8,58 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    3 600 km

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 29.7.2018