Antonov An-26ASLK          

Typ:  pokročilá modifikace kalibračního speciálu typu An-26KPA

Určení:  ověřování a kalibrování letištních radionavigačních systémů v rámci bezpečnosti letového provozu

Odlišnosti od letounu An-26 (Curl A):

- instalace aparatury typu Standard-2R (ASLK-75), za jejíž pomoci lze provádět kalibrace modernějších letištních radionavigačních systémů, na místo aparatury typu Standart (KPA-ES-1)

- instalace objemného zaobleného krytu výkonného výsuvného reflektoru, který slouží k fototeodolitickým měřením úhlu snosu, na levém okraji břicha trupu, v oblasti za vypouklým postranním průzorem kabiny navigátora

Historie:  Dvoumotorový turbovrtulový taktický transportní letoun typu An-26 (Curl A) vznikl v celé řadě specializovaných modifikací. Jedna z nich vešla ve známost jako An-26ASLK a sloužila k ověřování a kalibrování letištních radionavigačních systémů. Zmíněný speciál se stal nástupcem speciálu typu An-26KPA, který rovněž vycházel z transportního letounu typu An-26 (Curl A), a byl vybaven aparaturou typu Standard-2R (ASLK-75). Na speciál typu An-26ASLK bylo přestavěno nejméně 14 sériových An-26 (Curl A). Zmíněné stroje byly využívány VVS i Aeroflotem.

Verze:  -

Vyrobeno:  nejméně 14 exemplářů (všechny vznikly konverzí sériových An-26)

Uživatelé:  Rusko a SSSR

 

 

 

 

Posádka:    ?

Pohon:        dva turbovrtulové motory typu Ivčenko Al-24VT s max. výkonem po 2 820 hp a jeden pomocný proudový motor typu Tumanskij RU-19A-300 s max. tahem 900 kp

Radar:        povětrnostní impulsní dopplerovský radiolokátor typu Groza-26, instalovaný v přední části trupu

Výzbroj:     žádná

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 29,20 m
Délka:   23,80 m
Výška: 8,58 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    ?

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 29.7.2018