Antonov An-26ASLK
Typ: pokročilá modifikace kalibračního speciálu typu An-26KPA
Určení: ověřování a kalibrování letištních radionavigačních systémů v rámci bezpečnosti letového provozu
Odlišnosti od letounu An-26 (Curl A):
- instalace aparatury typu Standard-2R (ASLK-75), za jejíž pomoci lze provádět kalibrace modernějších letištních radionavigačních systémů, na místo aparatury typu Standart (KPA-ES-1)
- instalace objemného zaobleného krytu výkonného výsuvného reflektoru, který slouží k fototeodolitickým měřením úhlu snosu, na levém okraji břicha trupu, v oblasti za vypouklým postranním průzorem kabiny navigátora
Historie: Dvoumotorový turbovrtulový taktický transportní letoun typu An-26 (Curl A) vznikl v celé řadě specializovaných modifikací. Jedna z nich vešla ve známost jako An-26ASLK a sloužila k ověřování a kalibrování letištních radionavigačních systémů. Zmíněný speciál se stal nástupcem speciálu typu An-26KPA, který rovněž vycházel z transportního letounu typu An-26 (Curl A), a byl vybaven aparaturou typu Standard-2R (ASLK-75). Na speciál typu An-26ASLK bylo přestavěno nejméně 14 sériových An-26 (Curl A). Zmíněné stroje byly využívány VVS i Aeroflotem.
Verze: -
Vyrobeno: nejméně 14 exemplářů (všechny vznikly konverzí sériových An-26)
Uživatelé: Rusko a SSSR
Posádka: ?
Pohon: dva turbovrtulové motory typu Ivčenko Al-24VT s max. výkonem po 2 820 hp a jeden pomocný proudový motor typu Tumanskij RU-19A-300 s max. tahem 900 kp
Radar: povětrnostní impulsní dopplerovský radiolokátor typu Groza-26, instalovaný v přední části trupu
Výzbroj: žádná
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 29,20 m |
Délka: | 23,80 m |
Výška: | 8,58 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 29.7.2018