Antonov An-26A
Typ: experimentální modifikace lehkého taktického transportního letounu typu An-26 (Curl A)
Určení: doprava nákladu a vojáků do blízkosti fronty, přeprava nákladu a bojové techniky a odsun raněných
Odlišnosti od letounu An-26 (Curl A):
- absence výsadkového vybavení
- instalace radiolokátoru typu Groza-26A na místo radiolokátoru typu Groza-26 v přední části trupu
- instalace záslepky se standardním 390 mm kulatým okénkem na levém boku přední části trupu na místo 700 mm polokulovitého průzoru s bombardovacím zaměřovačem typu NKPB-7
Historie: V roce 1971 byl jeden exemplář dvoumotorového turbovrtulového taktického transportního letounu typu An-26 (Curl A) (v.č. 09-01) odlehčen o nějakých 966 kg, a to demontáží výsadkového vybavení, instalací záslepky se standardním kulatým okénkem na místo polokulovitého průzoru s bombardovacím zaměřovačem typu NKPB-7 a záměnou radiolokátoru typu Groza-26 radiolokátorem typu Groza-26A. Zmíněný stroj vešel ve známost pod označením An-26A a zkouškami prošel mezi 17. srpnem a 6. zářím roku 1971. V průběhu zkoušek přitom vykonal 14 letů s posádkami Antonovovi OKB a institutu GK NII VVS (Státní zkušební institut vojenského letectva). V porovnání se standardním modelem An-26 (Curl A) měl prototyp letounu typu An-26A vyšší rychlost a dostup a nižší spotřebu paliva na kilometr. Cenou za to se stalo pozbytí schopnosti vysazovat náklad a techniku za letu. Letoun typu An-26A nakonec zůstal v jediném exempláři. Jediný exemplář tohoto stroje byl následně, v roce 1972, přestavěn na vzdušnou zkušebnu typu An-26LL-PLO.
Verze: -
Vyrobeno: jeden exemplář (vznikl konverzí sériového An-26)
Uživatelé: žádní
Posádka: dva piloti, palubní mechanik, navigátor a radista
Pohon: dva turbovrtulové motory typu Ivčenko Al-24VT s max. výkonem po 2 820 hp a jeden pomocný proudový motor typu Tumanskij RU-19A-300 s max. tahem 900 kp
Radar: povětrnostní impulsní dopplerovský radiolokátor typu Groza-26A, instalovaný v přední části trupu
Vybavení: - zaměřovací: žádné
- obranné: identifikační systém „vlastní-cizí“ typu SRO-2/-2M Chrom (Odd Rods) (dvě sestavy tří tandemově uspořádaných nestejně vysokých drobných tyčových antén instalované po jedné před překrytem pilotní kabiny a na břichu zadní části trupu)
Kapacita: 39 vojáků, 24 nosítek s jedním ošetřovatelem nebo náklad do celkové hmotnosti 5 600 kg, přepravovaný uvnitř nákladové kabiny s rozměry 11,10 m (15,68 m s prostorem nad nákladovými vraty) x 2,78 m x 1,91 m
Výzbroj: žádná
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 29,20 m |
Délka: | 23,80 m |
Výška: | 8,58 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 29.7.2018