Antonov An-24ALK
Typ: speciální kalibrační modifikace lehkého dopravního/transportního letounu typu An-24RV/T/RT (Coke)
Určení: ověřování a kalibrování letištních radionavigačních systémů v rámci bezpečnosti letového provozu
Odlišnosti od letounu An-24RV/T/RT (Coke):
- instalace aparatury typu Standart (KPA-ES-1) a pracoviště operátorů uvnitř kabiny cestujících
- instalace čočkovitého kontejneru s výkonným výsuvným reflektorem, který slouží k fototeodolitickým měřením úhlu snosu, na levém okraji břicha trupu, přímo za příďovým krytem antény radiolokátoru. Zmíněný kryt je k boku trupu uchycen za pomoci dvou šikmých nosníků. Ochranu reflektoru před štěrkem z VPD obstarává několikadílný polokulovitý kryt.
- instalace nevelké vidlicovité antény ILS systému pod příďovým krytem antény radiolokátoru
- instalace nevelké vidlicovité antény ILS systému pod koncovým aerodynamickým krytem trupu
Historie: Dvoumotorový turbovrtulový regionální dopravní letoun typu An-24 (Coke) vznikl v celé řadě specializovaných modifikací. Jedna z nich vešla ve známost jako An-24ALK a sloužila k ověřování a kalibrování letištních radionavigačních systémů. Zmíněný speciál se stal nástupcem speciálu typu Il-14LIK-1/LIK-2, který vycházel z pístového dopravního letounu typu Il-14M (Crate), a byl vybaven aparaturou typu Standart (KPA-ES-1). Na speciál typu An-24ALK bylo přestavěno, v prostorách leteckých opravárenských závodů (ARZ), nejméně 11 letounů typu An-24T (Coke), An-24RT (Coke) a An-24RV (Coke). Speciály typu An-24ALK byly využívány Aeroflotem, VVS a PVO. U Aeroflotu byly tyto stroje soustředěny u speciálních letek, které operovaly z letišť Alma-Ata, Bykovo, Chabarovsk a Ust-Kamenogorsk. VVS a PVO provozovalo nejméně osm speciálů typu An-24ALK, a to z leteckých základen Novosibirsk, Irkutsk, Čita, Chabarovsk a Klin. Všechny vojenské An-24ALK přitom vznikly konverzí letounů typu An-24T/RT (Coke) z produkce závodu č.39 z Irkutska.
Verze: -
Vyrobeno: nejméně 11 exemplářů (všechny vznikly konverzí sériových An-24T, An-24RT a An-24RV)
Uživatelé: SSSR
Posádka: ?
Pohon: dva turbovrtulové motory typu Ivčenko Al-24T s max. výkonem po 2 820 hp a jeden pomocný proudový motor typu Tumanskij RU-19A-300 s max. tahem 900 kp
Radar: povětrnostní impulsní dopplerovský radiolokátor typu RPSN-2N Emblema (Toadstool), instalovaný v přední části trupu
Výzbroj: žádná
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 29,20 m |
Délka: | 23,53 m |
Výška: | 8,32 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 19.8.2018