Antonov An-10TS (‘Cat’)
Typ: vojenská transportní/sanitní modifikace středně těžkého dopravního letounu typu An-10 (Cat)
Určení: přeprava vojáků a drobného nákladu a odsun raněných (CASEVAC)
Odlišnosti od letounu An-10 (Cat):
- modifikovaný interiér přetlakové kabiny v oblasti za kabinou letové posádky. Zde se u tohoto modelu nachází nákladová kabina se sklápěcími sedačkami výsadkářů podél stěn a úchyty pro statické lana padáků pod stropem.
Historie: Dne 10. dubna 1958 byla OKB O.K. Antonova pověřena navržením a odzkoušením standardizovaných konverzních setů, za jejichž pomoci mělo být možné všechny nově vyrobené středně těžké čtyřmotorové turbovrtulové dopravní letouny typu An-10 (Cat) snadno upravit na vojenské transportní stroje. Takto upravené letouny typu An-10 (Cat) Aeroflotu měly po vypuknutí válečného konfliktu sloužit k přesunu vojáků, přepravě drobného nákladu a odsunu raněných. Zkouškami požadovaný standardizovaný konverzní set prošel v průběhu roku 1959 jednom sériovém An-10 (Cat). Zmíněný stroj vešel ve známost jako An-10TS a uvnitř kabiny mohl přepravovat 113 vojáků, 60 výsadkářů, 73 ležících a 20 sedících raněných se čtyřčlenným lékařským doprovodem nebo náklad do celkové hmotnosti 14 500 kg. Velikost přepravovaných předmětů byla ale omezena velikostí standardních vstupních dveří a vrat podpalubních zavazadlových úložných prostorů. Na palubu letounu typu An-10TS výsadkáři vstupovali, po palubních schůdcích, zadními vstupními dveřmi. Za letu mohli palubu tohoto stroje opouštět na padácích současně zadními vstupními dveřmi, které se nacházely na levoboku, a dvířky zadního podpalubního zavazadlového úložného prostoru, která byla umístěna na pravoboku. Po završení zkoušek prototypu u GK NII VVS (Státní zkušební institut vojenského letectva) bylo na transportní model An-10TS upraveno, v prostorách závodu č.64 z Voroněže, dalších 11 letounů typu An-10 (Cat). Jejich provozovatelem se stalo VTA (Vojenské transportní letectvo).
Verze: -
Vyrobeno: 12 exemplářů (všechny vznikly konverzí sériových An-10)
Uživatelé: SSSR (VTA)
Posádka: dva piloti, navigátor, palubní mechanik a radista
Pohon: čtyři turbovrtulové motory typu Ivčenko Al-20A s max. výkonem po 4 000 hp
Radar: navigační impulsní dopplerovský radiolokátor typu RBP-2 (Mushroom), instalovaný pod polokapkovitým krytem nacházejícím se na břichu přední části trupu
Kapacita: 113 vojáků, 60 výsadkářů, 73 ležících a 20 sedících raněných se čtyřčlenným lékařským doprovodem nebo náklad do celkové hmotnosti 14 500 kg, přepravovaný uvnitř nákladové kabiny
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 38,00 m |
Délka: | 34,00 m |
Výška: | 9,83 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
poslední úpravy provedeny dne: 24.3.2018