Iljušin Il-62MU    

Typ:  konvertibilní modifikace dálkového velkokapacitního dopravního letounu typu Il-62M (Classic)

Určení:  přeprava osob a nákladu na středně dlouhých a dálkových linkách

Odlišnosti od letounu Il-62M (Classic):

- zesílená podlaha v předním oddělení kabiny cestujících (přední oddělení kabiny cestujících tohoto modelu zastává roli nákladového prostoru)

- instalace zařízení pro nakládku a vykládku nákladu u předních vstupních dveří

Historie:  Předposlední exemplář čtyřmotorového proudového dálkového velkokapacitního dopravního letounu typu Il-62M (Classic), který brány závodu KAPO (č.22) z Kazaně opustil v roce 1999, byl dokončen ve verzi pro smíšenou dopravu osob a nákladu. Zmíněná verze letounu typu Il-62M (Classic) vešla ve známost jako Il-62MU a byla uzpůsobena k přepravě nákladu v předním oddělení kabiny cestujících. Z tohoto důvodu bylo přední oddělení kabiny cestujících tohoto stroje opatřeno zesílenou podlahou. K nakládce a vykládce nákladu přitom sloužilo speciální zařízení instalované u předních vstupních dveří. Jelikož letoun typu Il-62MU postrádal instalaci rozměrných nákladových vrat, mohl sloužit pouze k přepravě drobného nákladu. Jediný exemplář letounu typu Il-62MU měl výrobní číslo 3357947 a registraci RA-86586 a v provozu se nacházel až do roku 2012. Mezitím stihl několikrát změnit provozovatele a registraci. Prvním provozovatelem tohoto stroje se stala společnost KAPO-Avia, letecká divize kazaňského závodu KAPO. Kromě ruské společnosti KAPO-Avia jediný exemplář letounu typu Il-62MU nějakou dobu provozovaly též kazašské společnosti BGB Air (jako RA-86586), Eastern Express (jako UN-86586) a Sayat Air (jako UN-86586 a UP-I6205) a íránská společnost Aria Air (jako UP-I6205). Společnosti BGB Air a Aria Air jej přitom měly pouze v pronájmu. Pro smíšenou přepravu cestujících a nákladu byly uzpůsobeny i některé další exempláře letounu typu Il-62M (Classic). V tomto případě ale nešlo o model Il-62MU. Zmíněné stroje totiž nebyly opatřeny zesílenou podlahou a speciálním zařízením pro manipulaci s nákladem.

Verze:  -

Vyrobeno:  jeden exemplář

Uživatelé:  Írán (Aria Air), Kazachstán (BGB Air, Eastern Express a Sayat Air) a Rusko (KAPO-Avia)

 

 

Posádka:    dva piloti, navigátor, radista a palubní mechanik

Pohon:       čtyři dvouproudové motory typu Solovjov D-30KU s max. tahem po 11 000 kp

Radar:        povětrnostní impulsní dopplerovský radiolokátor typu Groza-62, instalovaný uvnitř špice trupu

Kapacita:   ?

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 43,20 m
Délka:   53,12 m
Výška: 12,35 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    ?

 

 

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 13.12.2015