Iljušin Il-96-400VVIP

Typ:  speciální vládní salónní modifikace velkokapacitního nákladního letounu typu Il-96-400T

Určení:  přeprava ministra obrany Ruska s doprovodem

Odlišnosti od letounu Il-96-400T:

- instalace osobní kabiny uvnitř trupu na místo nákladového prostoru (v této souvislosti z levoboku přední části trupu zmizela rozměrná nákladová vrata)

- instalace řady okének a dalších přístupových dveří na obou bocích trupu

- instalace speciálního komunikačního systému typu SBUS-96-400 z dílny moskevského institutu MNIIRS

- instalace podlouhlého člunovitého krytu antén satelitního komunikačního systému v ose hřbetu zadní části trupu, přímo před kořenem SOP

Historie:  Dne 23. května 2014 Ministerstvo obrany Ruska uzavřelo kontrakt se společností UAC (United Aircraft Corporation), která od února roku 2006 koordinuje vývoj a výrobu letecké techniky na území Ruska, na dodávku jednoho vládního salónního speciálu typu Il-96-400VVIP. Základem zmíněného stroje se stal druhý sériový exemplář velkokapacitního nákladního letounu typu Il-96-400T (RA-96102). Ten přitom do léta roku 2013 pronajímala leasingová společnost Ilyushin Finance Co. (IFK) aerolinkám Polet. Poté byl uskladněn v areálu výrobního závodu VASO z Voroněže. Kontrakt s voroněžským závodem VASO na přestavbu letounu Il-96-400T (RA-96102) na vládní speciál typu Il-96-400VVIP přitom UAC podepsala dne 6. srpna 2014. Termín předání tohoto stroje konečnému provozovateli byl stanoven na květen rok 2015. To se ale splnit nepodařilo. Jediný exemplář speciálu typu Il-96-400VVIP se totiž nakonec do oblak poprvé vydal až dne 7. dubna 2016. Domovskou základnou tohoto stroje se stal Čkalovsk. Tam přitom dorazil dne 27. července toho samého roku.

 

Verze:  -

Vyrobeno:  jeden exemplář (vznikl konverzí sériového Il-96-400T)

Uživatelé:  Rusko (VVS)

 

 

 

Posádka:    dva piloti

Pohon:        čtyři dvouproudové motory typu Aviadvigatěl PS-90A1 s max. tahem po 17 400 kp

Radar:         povětrnostní radiolokátor neznámého typu, instalovaný uvnitř špice trupu

Kapacita:    ?

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 60,11 m 
Délka:   63,94 m
Výška: 15,72 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    ?

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 4.11.2016