Suchoj Su-29AR
Typ: exportní vojenská cvičná modifikace dvoumístného akrobatického speciálu typu Su-29
Určení: elementální a základní výcvik vojenských pilotů
Odlišnosti od letounu Su-29:
- instalace vrtule německé výroby
- instalace průzračného překrytu pilotní kabiny švédské výroby
- instalace podvozku americké výroby
- instalace avioniky americké výroby (součástí avioniky tohoto modelu se stal též GPS přijímač)
Historie: Letoun typu Su-29AR, který není ničím jiným, než modifikací dvoumístného akrobatického speciálu typu Su-29 z dílny JSC P.O. Suchoje pro výcvik vojenských pilotů, vznikl na základě zadání Argentinského vojenského letectva. Argentina si přitom v roce 1997 pro své vzdušné síly objednala celkem osm těchto strojů. První z nich nesl trupové číslo AC-101 a svému uživateli byl formálně předán dne 22 července 1997. Zmíněné předání bylo přitom uskutečněno přímo na továrním letišti výrobního závodu. Do Argentiny první dva letouny typu Su-29AR dorazily ještě v září toho samého roku. Celý kontrakt se přitom podařilo splnit do března roku 1998.
Verze: -
Vyrobeno: osm sériových strojů
Uživatelé: pouze Argentina (Argentinské vojenské letectvo)
Posádka: pilot/žák a pilot/instruktor nebo jeden pilot
Pohon: jeden pístový motor typu Vedenějev M-14P s max. výkonem 360 hp
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 8,20 m |
Délk: | 7,29 m |
Výška: | 2,89 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny: 26.1.2013