Suchoj Su-26M2

Typ:  pokročilá modifikace akrobatického speciálu typu Su-26M

Určení:  předvádění sportovní akrobacie na leteckých přehlídkách, účast na soutěžích v letecké akrobacii a výcvik pilotů v letecké akrobacii

Odlišnosti od letounu Su-26M:

- instalace další palivové nádrže uvnitř trupu

- instalace vyvíječe kouře

Historie:  V celkovém pořadí třetí a zároveň poslední sériově vyráběnou modifikací akrobatického speciálu typu Su-26 se stal model Su-26M2. Tento nástupce letounů typu Su-26M a Su-26MX vznikl v roce 1993 a vyznačoval se instalací další palivové nádrže uvnitř trupu a vyvíječe kouře. Ve výrobním programu závodu AO „Peredovye technologii Suchogo“ se letoun typu Su-26M2 nacházel do července roku 1994. Poté jej ve výrobním programu zmíněného podniku nahradil pokročilejší odvozený typ Su-31. Dle oficiální zprávy z konce roku 2003 bylo zákazníkům z Ruska a několika dalších států dodáno celkem 13 letounů typu Su-26M2. Jeden z nich (v.č. 01-04) se přitom vyznačoval instalací modifikovaného podvozku s blatníčky a jednoho páru (na místo dvou) trojúhelníkových vyvažovacích plošek na spodní ploše křidélek. Tento konkrétní stroj přitom nesl registraci G-SIID a létal na území Velké Británie.

Verze:  -

Vyrobeno:  nejméně 13 sériových strojů

Uživatelé:  Austrálie, Rusko, USA a Velká Británie

 

 

 

Posádka:    jeden pilot

Pohon:       jeden pístový motor typu Vedenějev M-14P s max. výkonem 360 hp

 

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 7,80 m
Délk:   6,83 m
Výška: 2,40 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    ?

 

 

 

 

Poslední úpravy provedeny: 26.1.2013