Suchoj Su-26M2
Typ: pokročilá modifikace akrobatického speciálu typu Su-26M
Určení: předvádění sportovní akrobacie na leteckých přehlídkách, účast na soutěžích v letecké akrobacii a výcvik pilotů v letecké akrobacii
Odlišnosti od letounu Su-26M:
- instalace další palivové nádrže uvnitř trupu
- instalace vyvíječe kouře
Historie: V celkovém pořadí třetí a zároveň poslední sériově vyráběnou modifikací akrobatického speciálu typu Su-26 se stal model Su-26M2. Tento nástupce letounů typu Su-26M a Su-26MX vznikl v roce 1993 a vyznačoval se instalací další palivové nádrže uvnitř trupu a vyvíječe kouře. Ve výrobním programu závodu AO „Peredovye technologii Suchogo“ se letoun typu Su-26M2 nacházel do července roku 1994. Poté jej ve výrobním programu zmíněného podniku nahradil pokročilejší odvozený typ Su-31. Dle oficiální zprávy z konce roku 2003 bylo zákazníkům z Ruska a několika dalších států dodáno celkem 13 letounů typu Su-26M2. Jeden z nich (v.č. 01-04) se přitom vyznačoval instalací modifikovaného podvozku s blatníčky a jednoho páru (na místo dvou) trojúhelníkových vyvažovacích plošek na spodní ploše křidélek. Tento konkrétní stroj přitom nesl registraci G-SIID a létal na území Velké Británie.
Verze: -
Vyrobeno: nejméně 13 sériových strojů
Uživatelé: Austrálie, Rusko, USA a Velká Británie
Posádka: jeden pilot
Pohon: jeden pístový motor typu Vedenějev M-14P s max. výkonem 360 hp
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 7,80 m |
Délk: | 6,83 m |
Výška: | 2,40 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny: 26.1.2013