PZL Swidnik Mi-2RL

Typ:  vojenská pátrací-záchranná modifikace lehkého víceúčelového vrtulníku typu Mi-2T (Hoplite)

Určení:  vyhledávání a vyzvedávání posádek havarovaných letadel a osob v nouzi na souši

Odlišnosti od modelu Mi-2T (Hoplite):

- instalace jeřábu typu LPG-4 u nákladových vrat. Zmíněný jeřáb má nosnost 120 kg a za jeho pomoci lze na palubu vyzdvihnout jednu osobu

- instalace ručně ovládaného (palubním technikem) otočného vyhledávacího světlometu se čtyřmi reflektory pod pravým zadním oknem kabiny

- instalace vyhledávacího světlometu na vzpěře pravého hlavního podvozku alá Mi-2RM

- rozšířené palubní vybavení o nosítka, lékařské vybavení, záchranný kruh a provazový žebřík (ten je srolován pod nákladovými vraty)  

- instalace radiokompasu typu ARK-U2, za pomoci kterého lze určit směr ke zdroji signálu nouzového radiomajáku nebo nouzové radiostanice

Historie:  Lehký dvoumotorový transportní vrtulník typu Mi-2T (Hoplite) se stal základem celé řady specializovaných verzí. Jednou z nich byl model Mi-2RL, který sloužil k pátrací a záchranné činnosti na pevnině. Zmíněný speciál sdílel některé vybavení s podstatně vybavenějším námořním pátracím-záchranným speciálem typu Mi-2RM. Prototyp speciálu typu Mi-2RL (v.č. 554435115) poprvé vzlétl v listopadu roku 1975 a původně byl opatřen jeřábem typu LPG-2 s nosností 125 kg. Později však obdržel jeřáb typu LPG-4 s nosností 120 kg. Produkce speciálu typu Mi-2RL se omezila na 10 exemplářů. Další exempláře tohoto modelu vznikly konverzí jiných verzí vrtulníku typu Mi-2T (Hoplite). Jediným provozovatelem speciálu typu Mi-2RL se stala polská armáda.

Verze:  -

Vyrobeno:  10 exemplářů

Uživatelé:  Polsko

 

 

 

Posádka:    ?

Pohon:       dva turbohřídelové motory typu WSK Rzesów GTD-350 s max. výkonem po 396 hp

Kapacita:   ?

 

 

TTD:  
Ø nosného rotoru: 14,56 m
Ø ocasního rotoru: 2,70 m
Celková délka: 17,42 m
Délka trupu: 11,94 m
Výška: 3,75 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: 210 km/h
Praktický dostup: 4 000 m
Max. dolet: ?

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 2.11.2016