Mil Mi-38-4

Typ:  dopravní modifikace středně těžkého víceúčelového vrtulníku typu Mi-38-2

Určení:  přeprava osob

Odlišnosti od modelu Mi-38-2:

- modifikovaný interiér kabiny. Přímo za pilotní kabinou tohoto modelu se nachází osobní kabina se dvěma dvousedadly v každé řadě.

Historie:  V prosinci roku 2019 bylo oznámeno, že byly objednány dva vrtulníky typu Mi-38 pro speciální oddíl společnosti Rossija State Transport Company. Zmíněné vrtulníky budou dokončeny v dopravní verzi, která vešla ve známost jako Mi-38-4. Jejich předání bylo stanoveno na rok 2020. První z nich (RA-14340 / v.č. 01-04) se stal druhým vrtulníkem z řady Mi-38 dodaným civilnímu provozovateli. Dne 4. září 2020 byl zmíněný stroj prezentován, na podnikovém letišti kazaňského závodu KVZ, prezidentu republiky Tatarstán R.N. Minnichanovi a Ministru RF pro civilní obranu a likvidaci následků živelných katastrof plukovníkovi E.N. Ziničevovi. 

Verze:  -

Vyrobeno:  jeden sériový stroj

Uživatelé:  Rusko (Rossija)

 

 

 

Posádka:    dva piloti

Pohon:       dva turbohřídelové motory typu Klimov TV7-117V s max. výkonem po 2 800 hp

Radar:        povětrnostní radiolokátor typu 38A813, instalovaný uvnitř špice trupu

Kapacita:    ?

Výzbroj:     žádná

 

 

TTD:  
Ø nosného rotoru: 21,20 m
Ø ocasního rotoru: 3,84 m
Celková délka: 25,22 m
Délka trupu: 19,95 m
Výška: 5,13 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 15 600 kg
Max. rychlost: 290 km/h
Praktický dostup: 6 000 m
Max. dolet: 800 km

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 6.9.2020