Mil Mi-171A3

Typ:  modifikace středně těžkého víceúčelového vrtulníku typu Mi-171A2 uzpůsobená pro činnost z heliportů námořních těžařských plošin

Určení:  přeprava osob a nákladu a pátrací a záchranná činnost na moři

Odlišnosti od modelu Mi-171A2:

- nová konstrukce trupu. Trup tohoto modelu má obdobné řešení jako trup vrtulníku typu Mi-38.

- nová konstrukce podvozku. Podvozek tohoto modelu má obdobné řešení jako podvozek vrtulníku typu Mi-38.

Historie:  V roce 2018 byl zahájen vývoj specializované modifikace středně těžkého víceúčelového vrtulníku typu Mi-171A2 pro obsluhu námořních těžařských plošin. Zmíněný model je znám jako Mi-171A3 a počítá se zcela novým trupem a podvozkem nápadně se podobajícím trupu a podvozku těžšího středně těžkého víceúčelového vrtulníku typu Mi-38. Naproti tomu pohonný a hnací systém bude vrtulník typu Mi-171A3 sdílet s typem Mi-171A2 bez změn. Vrtulník typu Mi-171A3 bude moci operovat v různých klimatických podmínkách (od -50°C do +50°C) Palubní zařízení tohoto stroje bude umožňovat automatický let od vzletu až do přistání. Kromě toho bude vrtulník typu Mi-171A3 splňovat požadavky současných ruských i zahraničních norem, včetně normy IOGP. Zmíněný stroj bude možné využívat nejen k přepravě osob a nákladu mezi pobřežím a námořními těžařskými plošinami, ale též k provádění pátrací a záchranné činnosti na moři. Konverzi vrtulníku typu Mi-171A3 z dopravní konfigurace na konfiguraci záchrannou-pátrací si přitom budou moci provozovatelé provádět sami. Zmíněný stroj tedy bude přímým konkurentem vrtulníku typu AW139 italsko-britské značky Agusta-Westland, které si nyní plánují pořídit i ruští těžaři. Na stavbě prvního prototypu vrtulníku typu Mi-171A3 by se mělo podílet hned několik subjektů spadajících pod konsorcium Vertolety Rossii a NCV (Národní středisko vrtulníkové výroby) Mil i Kamov. Tak např. trup tohoto stroje by měl vyrobit závod KVZ z Kazaně. Se završením kompletace prototypu vrtulníku typu Mi-171A3 se počítá na počátku roku 2021. Ten samý rok by tento stroj měl být prezentován na moskevské airshow MAKS 2021. Dodávky sériových Mi-171A3 prvním zákazníkům by měly být uskutečněny v roce 2022.

Verze:  -

Vyrobeno:  0

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Posádka:    dva piloti a palubní mechanik (?)

Pohon:       dva turbohřídelové motory typu Klimov VK-2500PS-03 s max. výkonem po 2 400 hp (resp. 2 500 hp v nouzovém 30 min režimu, resp. 2 700 hp v nouzovém 150 sec režimu)

Kapacita:    24 osob

Výzbroj:     žádná

 

 

TTD:  
Ø nosného rotoru: 21,50 m
Ø ocasního rotoru: 3,90 m
Celková délka: ?
Délka trupu: ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 13 000 kg
Max. rychlost: ?
Praktický dostup: ?
Max. dolet: 1 000 km

 

 


 

Poslední úpravy provedeny dne: 25.9.2020