Mil Mi-8MTV-5-1-PR Moskit (iz.829)     

Typ:  speciální hlídková modifikace transportního-výsadkového vrtulníku typu Mi-8MTV-5-1 (Hip L)

Určení:  hlídková činnost

Odlišnosti od modelu Mi-8MTV-5-1 (Hip L):

- instalace rozměrných obdélníkových okének na bocích nákladové kabiny na místo shodného počtu o poznání menších kulatých okének

- instalace zaoblených dvoudílných nákladových vrat na místo jednodílných nákladových vrat, která ve sklopené pozici zastávají roli nájezdové rampy, na zádi trupu. Do středu nákladových vrat tohoto modelu jsou navíc vetknuty druhé vstupní dveře. Ty se sestávají ze dvou dílů, a to horního, který se vyklápí směrem nahoru, a dolního (s integrálními schůdky), který se sklápí směrem dolů. Jedná se o identickou konstrukci jako u dopravního vrtulníku typu Mi-8P.

- instalace druhé vřetenovité gondoly palubního topení (s kruhovým lapačem vzduchu v čele) nad levými odsuvnými dveřmi nákladové kabiny, přímo za palubním jeřábem. U modelu Mi-8MTV-5-1 se instalace vřetenovité gondoly palubního topení nachází pouze nad pravými odsuvnými dveřmi nákladové kabiny.

- instalace nových postranních nosníků se zredukovaným počtem zbraňových závěsníků ze tří párů na dva. Na ty se umisťují přídavné palivové nádrže.

- absence výmetnic klamných cílů (jejich instalace se u modelu Mi-8MTV-5-1 nachází nad posledním párem okének nákladové kabiny) a IČ rušiče (jeho instalace se u modelu Mi-8MTV-5-1 nachází na hřbetu ocasního nosníku, přímo za kapotou APU).

- instalace otočného kulovitého pouzdra elektro-optického sledovacího systému na pravém okraji břicha přední části trupu, na úrovni odsuvných postranních okének pilotní kabiny

- instalace pátracího světlometu na levém okraji břicha přední části trupu, na úrovni odsuvných postranních okének pilotní kabiny

- instalace vystouplého hranatého krytu s reflektory v ose břicha přední části trupu, přímo před příďovým podvozkem, resp. přímo mezi kulovitým pouzdrem elektro-optického sledovacího systému a pátracím reflektorem

- odlišné uspořádání břitových antén instalovaných na hřbetu ocasního nosníku

Historie:  Hlídkový speciál typu Mi-8MTV-5-1PR, který není ničím jiným, než modifikací středně těžkého transportního-výsadkového vrtulníku typu Mi-8MTV-5-1 (Hip L), vzešel ze zadání FSO (Federální služba ochrany). Vývoj tohoto speciálu probíhal v rámci OKR (zkušebně konstrukční práce) s šifrou Moskit. FSO si objednalo celkem dva tyto stroje (RF-20460 a RF-20461). První z nich přitom převzalo v roce 2012.

Verze:  -

Vyrobeno:  dva exempláře

Uživatelé:  Rusko (FSO)

 

 

 

Posádka:    ?

Pohon:        dva turbohřídelové motory typu Izotov TV3-117VM s max. výkonem po 1 900 hp, resp. po 2 100 hp v mimořádném krátkodobém režimu

Radar:        povětrnostní radiolokátor typu 8A813S Kontur-10S s mechanicky natáčenou štěrbinovou anténou, instalovaný uvnitř špice trupu. Tento typ radaru slouží k navigaci a sledování nebezpečných meteorologických jevů. Nebezpečné meteorologické jevy přitom dokáže detekovat (v automatickém režimu) na vzdálenost 150 km. V případě turbulence jeho detekční dosah (v automatickém režimu) činí 100 km. Zatímco město (o velikosti Velkého Novogrodu) je tento typ radiolokátoru schopen detekovat na vzdálenost 150 až 200 km (při letu ve výšce 7 000 m), hladinové plavidlo o hmotnosti 2 000 t na vzdálenost 50 až 70 km (při letu ve výšce 3 000 m), pobřeží na vzdálenost 250 km (při letu ve výšce 7 000 m).

Vybavení:   elektro-optický pozorovací systém neznámého typu. Optika zmíněného zařízení se nachází uvnitř otočné kulovité věžičky, které je uchycena k pravému okraji břicha „špice“ trupu.

Výzbroj:      žádná (?)

 

 

TTD:  
Ø nosného rotoru: 21,29 m
Ø ocasního rotoru: 3,91 m
Celková délka: 25,35 m
Délka trupu: 18,99 m
Výška: 4,76 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: 250 km/h
Praktický dostup: 6 000 m
Max. dolet: ?

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 8.3.2017