Mil Mi-35MS

Typ:  speciální neozbrojená dopravní „salónní“ modifikace taktického útočného-výsadkového vrtulníku typu Mi-35M (Hind J)

Určení:  přeprava představitelů vyššího velení

Odlišnosti od modelu Mi-35M (Hind J):

- instalace nosného rotoru z méně pokročilého modelu Mi-24V (Hind E) na místo nosného rotoru s titanovou hlavou a bezkloubově uloženými listy kompozitní konstrukce

- instalace třílistého vyrovnávacího rotoru z méně pokročilého modelu Mi-24V (Hind E) na místo vyrovnávacího rotoru sestávajícího se ze dvou dvoulistých vrtulí uspořádaných do tvaru písmene „X“

- instalace pomocného křídla z méně pokročilého modelu Mi-24V (Hind E) vyznačujícího se větším rozpětím (6,66 m vs 5,06 m) a instalací šesti zbraňových závěsníků (na místo čtyř) vespod (zatímco na vnitřní dva závěsníky se umisťují přídavné palivové nádrže, koncové křídelní závěsníky jsou vyhrazeny pro válcovitá pouzdra se senzory výstražného protiraketového systému)

- absence zbraňového systému

- instalace mohutného zploštěného zaobleného krytu antény povětrnostního radiolokátoru pod špicí trupu na místo kulovitého pouzdra elektro-optického zaměřovacího systému typu GOES-342, dálkově ovládané střelecké věže typu UPPU-24 s jedním pohyblivým dvouhlavňovým 23 mm kanónem typu GŠ-23V a vřetenovitého krytu rádiové-povelové jednotky (po levoboku zmíněného krytu se navíc nachází jedna zkosená břitová anténa)

- instalace okének s tvarem na výšku postaveného obdélníku (na místo znatelně menších čtvercových okének) po stranách nákladové kabiny – zatímco první dvě okénka nacházející se po pravoboku jsou vetknuta do nouzového výstupu, druhé okénko nacházející se po levoboku je součástí výklopných (směrem dolů) přístupových dveří se včleněnými schůdky (naproti tomu nákladovou kabinu modelu Mi-35M zpřístupňovala dvojice rozměrných dvoudílných postranních vrat sestávajících se ze dvou výklopných částí, a to horní, do které byly vetknuty první dvě postranní okénka, a dolní)

- zcela nový luxusně zařízený interiér nákladové kabiny. Zatímco po pravoboku kabiny tohoto modelu se nachází pohovka (s palubními telefony po stranách), po jeho levoboku jsou umístěna dvě křesla. K zadní a přední stěně jsou pak uchyceny ploché obrazovky.

- instalace modifikovaného obranného systému

- instalace náprstkovitého krytu antény satelitního komunikačního systému typu Raduga-MV na hřbetu kapoty APU na místo IČ rušiče typu L166V-11E Ispanka (Hot Brick)

- instalace řady nestandardních břitových antén na hřbetu ocasního nosníku

Historie:  Jakékoliv bližší informace o vývoji vrtulníku typu Mi-35MS, který slouží pro přepravu VIP osob, nejsou zatím bohužel k dispozici. První exemplář tohoto neozbrojeného derivátu útočného-výsadkového vrtulníku typu Mi-35M (Hind J) byl poprvé spatřen na počátku července roku 2014 na zkušební základně MVZ M.L. Mila. Do srpna toho samého roku zde přibyly ještě tři tyto speciály. Zatímco první exemplář vrtulníku typu Mi-35MS obdržel modré trupové číslo „351“ a světle šedý finální nástřik, následující tři exempláře tohoto speciálu byly opatřeny civilní registrací (RF-13345, RF-13346 a RF-13347) a tmavě zeleným „kabátem“. Provozovatelem těchto strojů se stala buďto Pohraniční stráž nebo Ministerstvo obrany. Vrtulníky typu Mi-35MS jsou od roku 2015 k vidění na heliportu Kremlu a Ministerstva obrany.

Verze:  -

Vyrobeno:  čtyři exempláře

Uživatelé:  pouze Rusko

 

 

 

Posádka:    ?

Pohon:       dva turbohřídelové motory typu Izotov TV3-117VMA s max. výkonem po 2 225 hp nebo dva turbohřídelové motory typu Izotov VK-2500-02 s max. výkonem po 2 400 hp, resp. po 2 700 hp v mimořádném 2,5 min režimu (?)                

Kapacita:   pět osob

Výzbroj:     žádná, na křídelní závěsníky tohoto modelu se umisťují pouze přídavné palivové nádrže

 

 

 

TTD:  
Ø nosného rotoru: 17,30 m
Ø ocasního rotoru: 3,84 m
Rozpětí křídla: 6,66 m
Celková délka: 21,35 m
Délka trupu: ?
Výška: 3,97 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup: ?
Max. dolet: ?

 

                 

Poslední úpravy provedeny dne: 29.12.2015