Mil Mi-26TP
Typ: speciální požární modifikace těžkého transportního vrtulníku typu Mi-26T
Určení: hašení požárů a přepravě hasící techniky a hasičů
Odlišnosti od vrtulníku typu Mi-26T:
- instalace demontovatelného hasícího zařízení v podobě čtyř nádrží na vodu s celkovým objemem 15 000 l, dvou nádrží na hasící chemikálií (retardér hoření nebo pěnotvorná látka) s celkovým objemem 900 l, zařízení pro tlakování nádrží (na 1,4 kg/cm3), zařízení pro dávkování hasící chemikálie do vody, zařízení pro vypouštění hasící směsi a pracoviště operátora uvnitř nákladového prostoru
- instalace termálního zobrazovacího systému
- instalace satelitního navigačního systému
- rozšířené vybavení o individuální prostředky ochrany posádky při práci v zakouřeném prostředí
- instalace speciálního komunikačního vybavení, které zajišťuje spojení s pozemním hasícím týmem
Historie: Těžký transportní vrtulník typu Mi-26 (Halo A) s přepravní kapacitou 20 t se stal základem hned několika speciálů, včetně modelu Mi-26TP, který slouží pro hašení požárů. Uvnitř nákladového prostoru tohoto modelu se nacházejí čtyři nádrže na vodu s celkovým objemem 15 000 l, dvě nádrže na hasící chemikálii (retardér hoření nebo pěnotvorná látka) s celkovým objemem 900 l, zařízení pro tlakování nádrží (na 1,4 kg/cm3), zařízení pro dávkování hasící chemikálie do vody, zařízení pro vypouštění hasící směsi a pracoviště operátora. Součástí palubního vybavení požárního speciálu typu Mi-26TP se ale stal též termální zobrazovací systém, satelitní navigační systém, prostředky individuální ochrany posádky při práci v zakouřeném prostředí a speciální komunikační vybavení, které zajišťuje spojení s pozemním hasícím týmem. Plnění nádrží tohoto stroje vodou se provádí na zemi a nezabere déle než 2 minuty. Jejich vypuštění při visu trvá 35 až 45 sekund a je prováděno otvorem pro závěs vzdušného jeřábu, který se nachází na břichu trupu, přímo před hlavním podvozkem. Po předchozím vyjmutí speciálního vybavení z nákladového prostoru lze speciál typu Mi-26TP použít též k přepravě pozemní hasící techniky a výsadku hasičů. Prototyp tohoto speciálu poprvé vzlétl dne 19. srpna 1994 z podnikového letiště závodu Rostvertol. Na požární speciál Mi-26TP lze upravit jakýkoliv vrtulník typu Mi-26/-26T. Taková konverze přitom nezabere déle než 1 h.
Verze: -
Vyrobeno: jeden exemplář (vznikl konverzí sériového Mi-26T)
Uživatelé: žádní
Posádka: ?
Pohon: dva turbohřídelové motory typu Progress D-136 s max. výkonem po 11 400 kp
Radar: povětrnostní radiolokátor typu 8A313 Groza, instalovaný uvnitř špice trupu
Kapacita: čtyři nádrže s 15 000 l vody a dvě nádrže s 900 l hasící chemikálie, přepravované uvnitř nákladové kabiny s rozměry 12,08 m x 3,25 m x 2,91 m
TTD: | |
Ø nosného rotoru: | 32,00 m |
Ø ocasního rotoru: | 7,61 m |
Celková délka: | 40,03 m |
Délka trupu: | 33,73 m |
Výška: | 8,15 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 56 000 kg |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 9.8.2016