Mil Mi-6P

Typ:  civilní dopravní modifikace těžkého transportního vrtulníku typu Mi-6 (Hook A)

Určení:  přeprava osob na místních linkách

Odlišnosti od vrtulníku typu Mi-6 (Hook A):

- absence příďového střeliště typu NUV-1M s pohyblivým 12,7 mm kulometem typu Afanasjev A-12,7 (TKB-481)

- absence speciálního vojenského vybavení

- instalace civilní avioniky

- zcela nový interiér nákladové kabiny. Zde se u tohoto modelu nachází komfortní zvukově a tepelně izolovaná kabina cestujících se sedadly pro 70 nebo 80 osob (dle rozteče řad) uspořádanými do řad po pěti, šatnou a toaletou. Středem kabiny cestujících tohoto modelu prochází ulička. Zatímco vpravo od uličky jsou instalována trojsedadla, vlevo od uličky se nacházejí dvojsedadla. Pod stopem, přímo nad sedadly, jsou instalovány police pro příruční zavazadla.

- instalace dvaceti hranatých okének na bocích střední části trupu, deseti po levoboku a deseti po pravoboku, na místo devatenácti párů menších kulatých okének, deseti po pravoboku a devíti po levoboku. Čtvrté levé, deváté levé a deváté pravé okénko je přitom součástí obdélníkových přístupových dveří (stejně jako u modelu Mi-6).

- instalace identicky tvarovaného aerodynamického krytu na místo záďových nákladových vrat. Zatímco na bocích zmíněného krytu se nachází dvojice tandemově uspořádaných nestejně velkých kulatých okének, do jeho středu, přímo pod ocasní nosník, je vetknut vstup s výklopnými schůdky.

- instalace pomocné palubní energetické jednotky (APU) typu Al-8 po levoboku výše uvedeného záďového trupového krytu

Historie:  V roce 1965 se konstrukční tým OKB M.L. Mila pustil do prací na projektu dopravní modifikace těžkého transportního vrtulníku typu Mi-6 (Hook A), který byl ve své době zdaleka největším vrtulníkem na světě. Střední část trupu dopravního Mi-6 (Hook A), který vešel ve známost jako Mi-6P, ukrývala komfortní zvukově a tepelně izolovanou kabinu cestujících se sedadly pro 70 nebo 80 osob, šatnou a toaletou a podstatně většími postranními okénky s obdélníkovým a nikoliv kruhovým tvarem. Záďová nákladová vrata konstrukční tým M.L. Mila u tohoto modelu nahradil identicky tvarovaným krytem se vstupními dvířky s výklopnými schůdky. Součástí vybavení dopravního modelu Mi-6P se stala též APU typu Al-8. Transportní Mi-6 (Hook A) z prvních výrobních sérií instalaci APU postrádaly. V případě potřeby bylo dopravní model Mi-6P možné snadno konvertovat na nákladní nebo sanitní stroj. Prototyp dopravního vrtulníku typu Mi-6P vznikl v roce 1965 konverzí sériového Mi-6 (Hook A). Konkrétně přitom šlo o stroj s v.č. 6682905V. Prototyp dopravního vrtulníku typu Mi-6P obdržel registraci CCCP-58647 a nestandardní zeleno-bílý kabát. Identické nestandardní zbarvení přitom nesl též prototyp civilní nákladní modifikace transportního vrtulníku typu Mi-6 (CCCP-06174). Svůj veřejný debut si prototyp Mi-6P (CCCP-58647) odbyl v červnu roku 1967 na 27. Pařížské Air Show. Krátce nato, v červenci toho samého roku, zavítal na leteckou přehlídku konající se v Domodevově u Moskvy. Sériové výroby se dopravní vrtulník typu Mi-6P nakonec nedočkal. Dne 12. května 1970 byl jediný dokončený prototyp tohoto stroje předán Sovětskému VVS.

Verze:  -

Vyrobeno:  jeden prototyp (vznikl konverzí sériového Mi-6)

Uživatelé:  SSSR (VVS)

 

 

 

Posádka:    dva piloti, navigátor, palubní mechanik a radista

Pohon:       dva turbohřídelové motory typu Solovjov D-25V s max. výkonem po 5 500 hp

Kapacita:    70 až 80 osob

Výzbroj:      žádná

 

 

TTD:  
Ø nosného rotoru: 35,00 m
Ø ocasního rotoru: 6,30 m
Rozpětí křídla: 15,30 m
Celková délka: 41,74 m
Délka trupu: 33,17 m
Výška: 9,16 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup: ?
Max. dolet: ?

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 15.9.2016