PZL Swidnik Mi-2 Platan (Mi-2M)
Typ: speciální modifikace lehkého víceúčelového vrtulníku typu Mi-2T (Hoplite) určená ke kladení min
Určení: vzdušné kladení protitankových min
Odlišnosti od modelu Mi-2T (Hoplite):
- instalace 10-ti, 15-ti nebo 20-ti násobné trubkové výmetnice po levoboku zadní části nákladového prostoru. Zmíněná výmetnice vyčnívá z okénka vetknutého do nákladových vrat a je opatřena vystouplým krytem
- instalace ovládacího pultu výmetnice min v pilotní kabině, vedle přístrojové desky
Historie: Lehký dvoumotorový transportní vrtulník typu Mi-2T (Hoplite) se stal základem celé řady specializovaných verzí. Jednou z nich byl model Mi-2 Platan, který sloužil ke kladení protitankových min. Zmíněný speciál se vyznačoval instalací výmetnic min typu Platan, který navrhl v letech 1981 až 1985 Wojskowy Instytut Techniki Inzynieryjnej. Na speciál typu Mi-2 Platan, který byl znám též jako Mi-2M, bylo v letech 1988 až 1990 upraveno okolo 10-ti vrtulníků řady Mi-2 (Hoplite). Zmíněné speciály měly pokládat minová pole, která měla zastavit pozemní techniku v případě, že by prolomila obranné linie. Jediným provozovatelem speciálu typu Mi-2 Platan se stala polská armáda. Ve výzbroji se tyto speciály udržely do druhé poloviny 90. let.
Verze: -
Vyrobeno: cca 10 exemplářů (všechny vznikly konverzí sériových Mi-2)
Uživatelé: pouze Polsko
Posádka: ?
Pohon: dva turbohřídelové motory typu WSK Rzesów GTD-350 s max. výkonem po 396 hp
Výzbroj: 120 pozemních min typu MN-111 nebo 180 podzemních min typu MN-121, přepravovaných v 20-ti násobné trubkové výmetnici instalované po levoboku zadní části nákladového prostoru
TTD: | |
Ø nosného rotoru: | 14,56 m |
Ø ocasního rotoru: | 2,70 m |
Celková délka: | 17,42 m |
Délka trupu: | 11,94 m |
Výška: | 3,75 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | 210 km/h |
Praktický dostup: | 4 000 m |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 2.11.2016