PZL Swidnik Mi-2P (Mi-2S Salon)          

Typ:  dopravní salónní modifikace lehkého transportního vrtulníku typu Mi-2T (Hoplite)

Určení:  přeprava význačných osob

Odlišnosti od modelu Mi-2T (Hoplite):

- modifikovaný interiér kabiny. Stěny a strop kabiny tohoto modelu jsou pokryty odhlučňovacími panely z pěnového polystyrénu, které jsou potaženy koženkou. U většiny exemplářů tohoto modelu je navíc podlaha a spodní část stěn potažena kobercem. U postranních okének se nacházejí záclonky. Mezi zadní třímístnou lavicí a sedadlem, které se nachází u zadní stěny, navíc přibyl malý stolek. Vrtulníky typu Mi-2P z pozdějších výrobních sérií (od 80. let) měly na místo zadní třímístné lavice instalována dvě křesla se stolkem mezi nimi. U některých exemplářů tohoto modelu byly v pilotní kabině pod pedály instalovány kovové podlážky.

Historie:  Lehký dvoumotorový transportní vrtulník typu Mi-2T (Hoplite) se stal základem celé řady specializovaných verzí. Jednou z nich byl model Mi-2P, který sloužil k přepravě významných osobností. Zmíněný salónní speciál byl v SSSR znám též jako Mi-2S Salon a v první výrobní variantě zachovával uspořádání sedadel výchozího transportního modelu Mi-2T (Hoplite) v dopravním provedení. Jeho kabina byla však komfortněji zařízena. První exemplář salónního Mi-2P (SP-PSC / v.č. 530322047) se do oblak poprvé vydal v dubnu roku 1967. Ve výrobním programu závodu PZL Swidnik se tento model udržel až do počátku 90. let. Celková produkce salónního Mi-2P je odhadována na 400 exemplářů. V civilním sektoru byly tyto stroje používány zejména k přepravě státních úředníků a zaměstnanců různých průmyslových závodů. Pro salónní Mi-2P se našlo uplatnění i u policejních letek. Zmíněné stroje byly používány v neposlední řadě též vojenským sektorem, a to k přepravě armádních delegací. Armádním útvarům byly přitom salónní Mi-2P dodávány od roku 1968.

Verze:  -

Vyrobeno:  cca 400 sériových strojů

Uživatelé:  -

 

 

 

Posádka:    jeden pilot nebo jeden pilot a jeden navigátor

Pohon:       dva turbohřídelové motory typu WSK Rzesów GTD-350 s max. výkonem po 396 hp

Kapacita:   sedm nebo (v konfiguraci s jedním pilotem) osm osob nebo náklad do celkové hmotnosti 700 kg, přepravovaný uvnitř nákladového prostoru s rozměry 2,27 m x 1,20 m x 1,40 m

 

 

TTD:  
Ø nosného rotoru: 14,56 m
Ø ocasního rotoru: 2,70 m
Celková délka: 17,42 m
Délka trupu: 11,94 m
Výška: 3,75 m
Prázdná hmotnost: 2 402 kg
Max. vzletová hmotnost: 3 519 kg
Max. rychlost: 210 km/h
Praktický dostup: 4 000 m
Max. dolet bez/se 2 PTB: 370/580 km

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 2.11.2016