Polikarpov I-5 (stíhací-bombardovací)

 

Typ:  experimentální stíhací-bombardovací modifikace frontového stíhacího letounu typu I-5

Určení:  prověření využitelnosti stíhacího letounu typu I-5 v roli lehkého bombardovacího stroje

Odlišnosti od letounu I-5:

- instalace dvou závěsníků typu G-50, které slouží k přepravě 250-ti kg pum, pod dolním křídlem

Historie:  V roce 1934 byla v Experimentálním institutu NKTP (Národní komisariát těžkého průmyslu) pod dolní křídlo jednoho exempláře frontového stíhacího letounu typu I-5 z dílny N.N. Polikarpova připevněna dvojice pumových závěsníků typu G-50, které sloužily k přepravě pum o hmotnosti 250 kg. Pumy této hmotnostní kategorie přitom tehdy v SSSR byly standardní zbraní lehkých jednomotorových bombardovacích letounů. Zkouškami zmíněný exemplář letounu typu I-5 prošel v říjnu roku 1935 u NII VVS (vědecko-výzkumný institut VVS). V průběhu zkoušek přitom tento stroj jako vůbec první v SSSR prováděl shozy pum ze střemhlavého letu. S dvojicí 250-ti kg pum v podvěsu byl ale letoun typu I-5 poněkud přetížený. Díky tomu měl velmi dlouhý rozjezd při vzletu. Podvěs tak těžkých pum měl samozřejmě neblahý vliv též na letové výkony a obratnost. Z tohoto důvodu se 250-ti kg pumy na letounech typu I-5 již více nerozšířily.

Verze:  -

Vyrobeno:  jeden exemplář (vznikl konverzí sériového I-5)

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Posádka:    jeden pilot

Pohon:       jeden pístový motor typu Gnome-Rhone Jupiter VI (Gnome-Rhone 9Aq) francouzské výroby s max. výkonem 480 hp nebo Bessonov M-22 (licenční kopie francouzského typu Gnome-Rhone Jupiter VI) s max. výkonem 480 hp

Vybavení:   jeden optický střelecký zaměřovač typu Aldis americké výroby nebo OP-1 (sovětská kopie typu Aldis) a jeden střelecký kolimátor typu KPT-5 (instalace zmíněných zaměřovačů se nachází na hřbetu přední části trupu, přímo před pilotním prostorem)   

Výzbroj:     dva 7,62 mm synchronní kulomety typu PV-1 se zásobou 500 nábojů na hlaveň, instalované pod potahem boků přední části trupu, a dvě 250 kg pumy, přepravované na závěsnících typu G-50 umístěných pod dolním křídlem

 

 

TTD:     
Rozpětí horního křídla: 9,65 m
Rozpětí dolního křídla: 7,02 m
Délka:   6,81 m
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    ?

 

 

 

poslední úpravy provedeny dne: 9.1.2021