Polikarpov I-5 (stíhací-bombardovací)

Typ: experimentální stíhací-bombardovací modifikace frontového stíhacího letounu typu I-5
Určení: prověření využitelnosti stíhacího letounu typu I-5 v roli lehkého bombardovacího stroje
Odlišnosti od letounu I-5:
- instalace dvou závěsníků typu G-50, které slouží k přepravě 250-ti kg pum, pod dolním křídlem
Historie: V roce 1934 byla v Experimentálním institutu NKTP (Národní komisariát těžkého průmyslu) pod dolní křídlo jednoho exempláře frontového stíhacího letounu typu I-5 z dílny N.N. Polikarpova připevněna dvojice pumových závěsníků typu G-50, které sloužily k přepravě pum o hmotnosti 250 kg. Pumy této hmotnostní kategorie přitom tehdy v SSSR byly standardní zbraní lehkých jednomotorových bombardovacích letounů. Zkouškami zmíněný exemplář letounu typu I-5 prošel v říjnu roku 1935 u NII VVS (vědecko-výzkumný institut VVS). V průběhu zkoušek přitom tento stroj jako vůbec první v SSSR prováděl shozy pum ze střemhlavého letu. S dvojicí 250-ti kg pum v podvěsu byl ale letoun typu I-5 poněkud přetížený. Díky tomu měl velmi dlouhý rozjezd při vzletu. Podvěs tak těžkých pum měl samozřejmě neblahý vliv též na letové výkony a obratnost. Z tohoto důvodu se 250-ti kg pumy na letounech typu I-5 již více nerozšířily.
Verze: -
Vyrobeno: jeden exemplář (vznikl konverzí sériového I-5)
Uživatelé: žádní
Posádka: jeden pilot
Pohon: jeden pístový motor typu Gnome-Rhone Jupiter VI (Gnome-Rhone 9Aq) francouzské výroby s max. výkonem 480 hp nebo Bessonov M-22 (licenční kopie francouzského typu Gnome-Rhone Jupiter VI) s max. výkonem 480 hp
Vybavení: jeden optický střelecký zaměřovač typu Aldis americké výroby nebo OP-1 (sovětská kopie typu Aldis) a jeden střelecký kolimátor typu KPT-5 (instalace zmíněných zaměřovačů se nachází na hřbetu přední části trupu, přímo před pilotním prostorem)
Výzbroj: dva 7,62 mm synchronní kulomety typu PV-1 se zásobou 500 nábojů na hlaveň, instalované pod potahem boků přední části trupu, a dvě 250 kg pumy, přepravované na závěsnících typu G-50 umístěných pod dolním křídlem
TTD: | |
Rozpětí horního křídla: | 9,65 m |
Rozpětí dolního křídla: | 7,02 m |
Délka: | 6,81 m |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
poslední úpravy provedeny dne: 9.1.2021