Changhe Z-8S

Typ:  speciální pátrací-záchranná modifikace palubního transportního vrtulníku typu Z-8J

Určení:  vyhledávání ztroskotaných hladinových plavidel a havarovaných letounů na moři, vyhledávání a vyzvedávání trosečníků a přeprava osob a nákladu mezi pevninou a hladinovými plavidly

Odlišnosti modelu Z-8J:

- instalace pátracího světlometu na pravém boku špice trupu, přímo pod postranními okénky pilotní kabiny

- instalace otočné kulovité věžičky elektro-optického pozorovacího systému na levém okraji člunovitého břicha špice trupu

- instalace elektricky ovládaného navijáku na pravém boku přední části trupu, přímo nad dveřmi nákladové kabiny

- instalace modifikovaného avionického vybavení

Historie:  Středně těžký obojživelný palubní transportní vrtulník typu Z-8J, který není ničím jiným, než kopií francouzského vrtulníku typu Aérospatiale SA321Ja Super Frélon, se stal základem hned několika speciálů pro pátrací a záchrannou činnost. První z nich vešla ve známost jako Z-8S a vzešla ze zadání PLANAF. Součástí vrtulníkového parku PLANAF se staly čtyři tyto speciály. První z nich se přitom do oblak poprvé vydal dne 25. prosince 2004.

Verze:  -

Vyrobeno:  čtyři sériové stroje

Uživatelé:  ČLR (PLANAF)

 

 

 

Posádka:    dva piloti

Pohon:       tři turbohřídelové motory typu Changzhou WZ-6 (kopie francouzského typu Tuboméca IIIC) s max. výkonem po 1 190 hp

Radar:         povětrnostní radiolokátor neznámého typu, instalovaný uvnitř kopulovitého krytu vystupujícího ze špice trupu

Kapacita:    ?

Výzbroj:      žádná
 

 

 

TTD:     
Ø nosného rotoru:  18,90 m
Ø ocasního rotoru: 4,00 m
Celková délka: 23,05 m
Délka trupu:   19,40 m
Výška: 6,66 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    ?

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 16.10.2019