Changhe Z-8S
Typ: speciální pátrací-záchranná modifikace palubního transportního vrtulníku typu Z-8J
Určení: vyhledávání ztroskotaných hladinových plavidel a havarovaných letounů na moři, vyhledávání a vyzvedávání trosečníků a přeprava osob a nákladu mezi pevninou a hladinovými plavidly
Odlišnosti modelu Z-8J:
- instalace pátracího světlometu na pravém boku špice trupu, přímo pod postranními okénky pilotní kabiny
- instalace otočné kulovité věžičky elektro-optického pozorovacího systému na levém okraji člunovitého břicha špice trupu
- instalace elektricky ovládaného navijáku na pravém boku přední části trupu, přímo nad dveřmi nákladové kabiny
- instalace modifikovaného avionického vybavení
Historie: Středně těžký obojživelný palubní transportní vrtulník typu Z-8J, který není ničím jiným, než kopií francouzského vrtulníku typu Aérospatiale SA321Ja Super Frélon, se stal základem hned několika speciálů pro pátrací a záchrannou činnost. První z nich vešla ve známost jako Z-8S a vzešla ze zadání PLANAF. Součástí vrtulníkového parku PLANAF se staly čtyři tyto speciály. První z nich se přitom do oblak poprvé vydal dne 25. prosince 2004.
Verze: -
Vyrobeno: čtyři sériové stroje
Uživatelé: ČLR (PLANAF)
Posádka: dva piloti
Pohon: tři turbohřídelové motory typu Changzhou WZ-6 (kopie francouzského typu Tuboméca IIIC) s max. výkonem po 1 190 hp
Radar: povětrnostní radiolokátor neznámého typu, instalovaný uvnitř kopulovitého krytu vystupujícího ze špice trupu
Kapacita: ?
Výzbroj: žádná
TTD: | |
Ø nosného rotoru: | 18,90 m |
Ø ocasního rotoru: | 4,00 m |
Celková délka: | 23,05 m |
Délka trupu: | 19,40 m |
Výška: | 6,66 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 16.10.2019