Shaanxi Y-8T (GaoXin 4)
Typ: speciální modifikace středně těžkého taktického transportního letounu typu Y-8F-200 zastávající roli vzdušného velitelského stanoviště
Určení: řízení činnosti jednotek PLAAF
Odlišnosti od letounu Y-8F-200:
- zredukovaný počet kulatých okének na pravoboku z deseti na sedm. Zatímco tři z nich se nacházejí před křídlem (to třetí je součástí nouzového výstupu), zbylé čtyři za křídlem.
- zredukovaný počet kulatých okének na levoboku z deseti na šest. Zatímco jedno z nich se nachází za pilotní kabinou, další pod náběžnou hranou křídla (to je součástí přístupových dveří), zbylé čtyři za křídlem (to poslední je součástí nouzového výstupu).
- instalace osmi tandemově uspořádaných antén na hřbetu přední části trupu, přímo mezi pilotní kabinou a křídlem
- instalace břitové antény a rozměrného kopulovitého dielektrického krytu antény satelitního komunikačního systému (?) na hřbetu trupu, přímo za křídlem. Jeho instalaci letouny typu Y-8T obdržely až později.
- instalace jedné břitové antény vlevo od příďového podvozku
- instalace pěti tandemově uspořádaných břitových antén na břichu přední části trupu, v oblasti mezi příďovým a hlavním podvozkem
- instalace tří břitových antén na břichu zadní části trupu, na úrovni ocasních ploch
- menší počet postranních kulatých okének – sedm na pravoboku, z toho tři před křídlem (to třetí je součástí nouzového výstupu) a čtyři za křídlem, a šest na levoboku, z toho dva před křídlem (to druhé je součástí vstupních dveří) a čtyři za křídlem (to poslední je součástí nouzového výstupu)
- absence záďových nákladových vrat. Břicho zadní části trupu tohoto modelu má navíc zaoblený a nikoliv plochý profil.
- instalace hranatého krytu na místo ocasního obranného střeliště a kabiny střelce alá Y-8G (GaoXin 3)
Historie: Středně těžký čtyřmotorový turbovrtulový taktický transportní letoun typu Y-8 (Cub) se stal základem několika vojenských speciálů. Jeden z nich nese označení Y-8T a zastává roli vzdušného velitelského stanoviště. Speciál typu Y-8T vzešel ze zadání PLAAF. Prototyp tohoto speciálu se do oblak poprvé vydal v srpnu roku 2004. Součástí výzbroje PLAAF se stalo celkem pět speciálů typu Y-8T (rudá 30271 až 30276?).
Verze: -
Vyrobeno: pět exemplářů
Uživatelé: ČLR (PLAAF)
Posádka: ?
Pohon: čtyři turbovrtulové motory typu Zhuzhou WJ-6A (modifikace sovětského typu Al-20K) s max. výkonem po 4 250 hp
Radar: povětrnostní radiolokátor neznámého typu, instalovaný pod polokapkovitým překrytem nacházejícím se na břichu špice trupu
Výzbroj: žádná
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 38,02 m |
Délka: | 34,02 m |
Výška: | 11,16 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 15.10.2019