Shaanxi Y-8T (GaoXin 4)

Typ:  speciální modifikace středně těžkého taktického transportního letounu typu Y-8F-200 zastávající roli vzdušného velitelského stanoviště

Určení:  řízení činnosti jednotek PLAAF

Odlišnosti od letounu Y-8F-200:

- zredukovaný počet kulatých okének na pravoboku z deseti na sedm. Zatímco tři z nich se nacházejí před křídlem (to třetí je součástí nouzového výstupu), zbylé čtyři za křídlem.

- zredukovaný počet kulatých okének na levoboku z deseti na šest. Zatímco jedno z nich se nachází za pilotní kabinou, další pod náběžnou hranou křídla (to je součástí přístupových dveří), zbylé čtyři za křídlem (to poslední je součástí nouzového výstupu).

- instalace osmi tandemově uspořádaných antén na hřbetu přední části trupu, přímo mezi pilotní kabinou a křídlem

- instalace břitové antény a rozměrného kopulovitého dielektrického krytu antény satelitního komunikačního systému (?) na hřbetu trupu, přímo za křídlem. Jeho instalaci letouny typu Y-8T obdržely až později.

- instalace jedné břitové antény vlevo od příďového podvozku

- instalace pěti tandemově uspořádaných břitových antén na břichu přední části trupu, v oblasti mezi příďovým a hlavním podvozkem

- instalace tří břitových antén na břichu zadní části trupu, na úrovni ocasních ploch

- menší počet postranních kulatých okének – sedm na pravoboku, z toho tři před křídlem (to třetí je součástí nouzového výstupu) a čtyři za křídlem, a šest na levoboku, z toho dva před křídlem (to druhé je součástí vstupních dveří) a čtyři za křídlem (to poslední je součástí nouzového výstupu)

- absence záďových nákladových vrat. Břicho zadní části trupu tohoto modelu má navíc zaoblený a nikoliv plochý profil.

- instalace hranatého krytu na místo ocasního obranného střeliště a kabiny střelce alá Y-8G (GaoXin 3)

Historie:  Středně těžký čtyřmotorový turbovrtulový taktický transportní letoun typu Y-8 (Cub) se stal základem několika vojenských speciálů. Jeden z nich nese označení Y-8T a zastává roli vzdušného velitelského stanoviště. Speciál typu Y-8T vzešel ze zadání PLAAF. Prototyp tohoto speciálu se do oblak poprvé vydal v srpnu roku 2004. Součástí výzbroje PLAAF se stalo celkem pět speciálů typu Y-8T (rudá 30271 až 30276?).

Verze:  -

Vyrobeno:  pět exemplářů

Uživatelé:  ČLR (PLAAF)

 

 

 

Posádka:    ?

Pohon:       čtyři turbovrtulové motory typu Zhuzhou WJ-6A (modifikace sovětského typu Al-20K) s max. výkonem po 4 250 hp

Radar:        povětrnostní radiolokátor neznámého typu, instalovaný pod polokapkovitým překrytem nacházejícím se na břichu špice trupu

Výzbroj:     žádná

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 38,02 m
Délka:   34,02 m
Výška: 11,16 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    ?

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 15.10.2019