CAGI (Beljaev) BP-3 (CAGI-3)

 
 

Typ:  rekordní kluzák

Určení:  ustanovení rekordu v doletu

Historie:  Poznatky, které se podařilo nastřádat v průběhu projektování a testování prototypu jednomístného kluzáku typu BP-2 (CAGI-3) koncipovaného jako křídlo s velkým zúžením (h=6), kladným aerodynamickým i geometrickým kroucením, mírně záporným úhlem šípu náběžné hrany, trupovou gondolou s pilotním prostorem pod náběžnou hranou a zdvojenou SOP nesoucí plovoucí VOP na zádi, Beljaev následně zužitkoval při návrhu shodně koncipovaného dvoumístného rekordního kluzáku typu BP-3 (CAGI-3). Křídlo zmíněného stroje mělo větší rozpětí (20,00 m vs 14,80 m) a plochu. Střední partie křídla kluzáku typu BP-3 měla navíc výrazně vzepětí, zatímco vzepětí střední partie křídla kluzáku typu BP-2 bylo přibližně nulové. Použití křídla typu „racek“ přitom umožnilo zmenšit plochu zdvojené SOP a současně umístit kormidla více kompaktně. Zmíněný stroj navíc postrádal VOP. Dvoumístná tandemově uspořádaná pilotní kabina kluzáku typu BP-3 byla řešena jako uzavřená, zatímco jednomístná pilotní kabina kluzáku typu BP-2 byla opatřena pouze jednoduchým větrným štítkem. Zmíněný stroj byl zamýšlen pro ustanovení rekordu v doletu a do oblak se poprvé vydal dne 18. července 1935. Jeho klouzavost přitom dosahovala hodnoty 27,5, zatímco u kluzáku typu BP-2 to bylo 18 až 20. Kluzák typu BP-3 byl později údajně postaven v nevelké sérii v dílnách školy námořních pilotů z Ejska pro potřeby výcviku zdejších kadetů.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  nejméně jeden prototyp

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Posádka:   dva piloti

Výzbroj:    žádná

 

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 20,00 m
Délka:   ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 400 kg
Max. rychlost: ?

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 8.9.2021