Shaanxi Y-30
Typ: středně těžký taktický transportní letoun
Určení: doprava nákladu a vojáků do blízkosti fronty, přeprava a shoz výsadku, shoz nákladu na padácích a odsun raněných
Historie: Středně těžký turbovrtulový taktický transportní letoun typu Y-30 z dílny společnosti SAC (Shaanxi Aircraft Corporation) ze Shaanxi je vyvíjen jako nástupce středně těžkých čtyřmotorových turbovrtulových taktických transportních letounů řady Y-8 (Cub) a Y-9 (Claw), které vycházejí ze sovětského transportního letounu An-12 (Cub). Svým vzezřením se tento stroj nápadně podobá transportnímu letounu typu A400M Atlas evropské značky Airbus. Je však menší a lehčí. Letoun typu Y-30 je tedy řešen jako čtyřmotorový hornoplošník se zavalitým doutníkovitým trupem, přímým křídlem, motorovými gondolami pod náběžnou hranou křídla a ocasními plochami uspořádanými do tvaru písmene „T“. Pohon tohoto stroje budou s největší pravděpodobností obstarávat buďto turbovrtulové motory typu WJ-10 s max. výkonem po 6 800 hp, nebo turbovrtulové motory typu WJ-16 s max. výkonem po 5 140 hp. Ty přitom budou roztáčet šestilisté vrtule v tažném uspořádání. Široké veřejnosti byl projekt letounu typu Y-30 poprvé prezentován na Airshow China 2014, která se konala v listopadu roku 2014 v Zhuhai, v podobě zmenšeného modelu. Tehdy se celý program Y-30 ještě nacházel ve stádiu předběžného projektu. Tehdejší plány počítaly se zahájením letových zkoušek prototypu v roce 2020.
Verze: -
Vyrobeno: 0 (vývoj tohoto modelu se zatím nachází ve fázi projektu)
Uživatelé: žádní
Posádka: ?
Pohon: čtyři turbovrtulové motory typu WJ-10 s max. výkonem po 6 800 hp nebo WJ-16 s max. výkonem po 5 140 hp (?)
Radar: povětrnostní radiolokátor neznámého typu, instalovaný uvnitř špice trupu
Kapacita: 110+ osob nebo náklad do celkové hmotnosti 20 000+ kg, přepravovaný uvnitř nákladového prostoru
Výzbroj: žádná
TTD: | |
Rozpětí křídla: | ? |
Délka: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | cca 600 km/h |
Praktický dostup: | 10 000+ m |
Max. dolet: | 3 000+ km* |
* s max. užitečným zatížením
Poslední úpravy provedeny dne: 24.12.2016