Harbin SongHuaJiang-1
Typ: lehký víceúčelový letoun; vývojový derivát československého letounu typu Aero Ae45S
Určení: přeprava doprava osob, lehkého nákladu a pošty na krátké vzdálenosti
Historie: Prototyp letounu typu SongHuaJiang-1 vznikl v roce 1959 v prostorách závodu z Harbinu. Z konstrukčního hlediska tento nevelký dvoumotorový pístový dolnoplošník s vřetenovitým trupem, přímým křídlem s motorovými gondolami na náběžné hraně, ocasními plochami uspořádanými do kříže a zatahovatelným tříbodovým podvozkem ostruhového typu vycházel z úspěšného aerotaxi typu Ae45S československé značky Aero. S tímto svým vzorem přitom sdílel dokonce i pohonný systém v podobě dvou pístových motorů typu Walter Minor III. I přesto letoun typu SongHuaJiang-1 nebylo možné považovat za přímou kopii Aera Ae45S. Letoun typu SongHuaJiang-1 totiž měl delší kabinu se třetím párem sedadel a konvečněji pojatý překryt pilotní kabiny. Zatímco překryt pilotní kabiny čínského letounu typu SongHuaJiang-1 vystupoval nad obrys hřbetu špice trupu, která měla ogivální profil a byla kompletně kapotovaná, u Aera Ae45S přední část překrytu pilotní kabiny přímo tvořila špici trupu. Špice trupu druhého uvedeného stroje byla tedy kompletně zasklená. Letové zkoušky prototypu letounu typu SongHuaJiang-1 se rozeběhly dne 29. září 1959. Krátce nato ale vývoj tohoto stroje zastavilo vládní nařízení. Vývoj letounu typu SongHuaJiang-1 proto nakonec nepřekročil prototypové stádium.
Verze: žádné
Vyrobeno: jeden prototyp
Uživatelé: žádní
Posádka: jeden pilot
Pohon: dva pístové motory typu Walter Minor III československé výroby s max. výkonem po 103 hp
Kapacita: pět osob nebo náklad do celkové hmotnosti 640 kg
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 12,30 m |
Délka: | 8,58 m |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 1 600 kg |
Max. rychlost: | 274 km/h |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | 805 km |
Poslední úpravy provedeny dne: 29.7.2012