Harbin SongHuaJiang-1

Typ:  lehký víceúčelový letoun; vývojový derivát československého letounu typu Aero Ae45S

Určení:  přeprava doprava osob, lehkého nákladu a pošty na krátké vzdálenosti

Historie:  Prototyp letounu typu SongHuaJiang-1 vznikl v roce 1959 v prostorách závodu z Harbinu. Z konstrukčního hlediska tento nevelký dvoumotorový pístový dolnoplošník s vřetenovitým trupem, přímým křídlem s motorovými gondolami na náběžné hraně, ocasními plochami uspořádanými do kříže a zatahovatelným tříbodovým podvozkem ostruhového typu vycházel z úspěšného aerotaxi typu Ae45S československé značky Aero. S tímto svým vzorem přitom sdílel dokonce i pohonný systém v podobě dvou pístových motorů typu Walter Minor III. I přesto letoun typu SongHuaJiang-1 nebylo možné považovat za přímou kopii Aera Ae45S. Letoun typu SongHuaJiang-1 totiž měl delší kabinu se třetím párem sedadel a konvečněji pojatý překryt pilotní kabiny. Zatímco překryt pilotní kabiny čínského letounu typu SongHuaJiang-1 vystupoval nad obrys hřbetu špice trupu, která měla ogivální profil a byla kompletně kapotovaná, u Aera Ae45S přední část překrytu pilotní kabiny přímo tvořila špici trupu. Špice trupu druhého uvedeného stroje byla tedy kompletně zasklená. Letové zkoušky prototypu letounu typu SongHuaJiang-1 se rozeběhly dne 29. září 1959. Krátce nato ale vývoj tohoto stroje zastavilo vládní nařízení. Vývoj letounu typu SongHuaJiang-1 proto nakonec nepřekročil prototypové stádium.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  jeden prototyp

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Posádka:    jeden pilot

Pohon:       dva pístové motory typu Walter Minor III československé výroby s max. výkonem po 103 hp

Kapacita:    pět osob nebo náklad do celkové hmotnosti 640 kg

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 12,30 m 
Délka:   8,58 m
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 1 600 kg
Max. rychlost: 274 km/h
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    805 km

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 29.7.2012