Nanchang JingGangShan-4 [‘Nan A’]
Typ: lehký transportní letoun kategorie STOL
Určení: přeprava nákladu, odsun raněných, přeprava a shoz výsadku, hlídková činnost a pátrací a záchranná činnost
Historie: Vývojové práce na lehkém transportním letounu typu JingGangShan-4 [Nan A] byly zahájeny v roce 1970. Tento nevelký dvoumotorový hornoplošník měl robustní krabicovitý trup s nákladovými vraty na zádi, přímé jedním párem trubkových vzpěr vyztužené křídlo a konvenční ocasní plochy. Pohon letounu typu JingGangShan-4 [Nan A] obstarávala dvojice pístových motorů blíže nespecifikovaného typu. Zmíněné motory byly umístěny uvnitř vřetenovitých gondol, které se nacházely pod náběžnou hranou křídla, a roztáčely dvojici třílistých tažných vrtulí. Přistávací zařízení letounu typu JingGangShan-4 [Nan A] tvořil pevný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Zatímco příďová vzpěra se nacházela přímo pod špicí trupu, vzpěry hlavního podvozku tohoto stroje byly uchyceny k bokům střední části trupu. Prototyp letounu typu JingGangShan-4 [Nan A], který se nápadně podobal většímu a těžšímu britskému letounu typu Shorts SD3-60, se od vzletové dráhy poprvé odlepil dne 30. září 1970. Vývoj tohoto stroje nakonec nepřekročil prototypové stádium.
Verze: žádné
Vyrobeno: jeden prototyp
Uživatelé: žádní
Posádka: ?
Pohon: dva pístové motory neznámého typu
Kapacita: náklad do celkové hmotnosti 1 800 kg
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 19,50 m |
Délka: | 14,00 m |
Výška: | 5,37 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 5 700 kg |
Max. rychlost: | 337 km/h |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | 860 km |
Poslední úpravy provedeny dne: 29.7.2012