CASC CH-2

Taktický bezpilotní vzdušný prostředek krátkého doletu typu CH-2 z dílny společnosti CASC (China Aerospace Science and Technology Corporation) slouží k monitorování pozemního bojiště, vyhledávání a sledování pozemních cílů, řízení dělostřelecké palby a vedení radioelektronického boje (REB). Svým vzezřením se zmíněný stroj nápadně podobá, stejně jako lehčí a menší UAV typu CH-1, většímu a těžšímu UAV typu ASN-209 z dílny společnosti Xian Aisheng Technology Group. Jedná se tedy o hornoplošník s přímým křídlem s obdélníkovým půdorysem a poměrně krátkým hranatým trupem s účelovým vybavením v zaoblené špici a pohonnou jednotkou v podobě pístového motoru neznámého typu, který roztáčí jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání, v zádi. Ocasní plochy UAV typu CH-2 se sestávají ze dvou lichoběžníkových svislých ploch (SOP) a jedné obdélníkové vodorovné plochy (VOP). Instalace ocasních ploch zmíněného stroje se nachází na koncích štíhlých nosníků, které vybíhající z odtokové hrany křídla. VOP přitom navzájem propojuje oba dva ocasní nosníky. Naproti tomu VOP lehčího typu CH-1 propojuje navzájem, stejně jako u typu ASN-209, obě SOP, přibližně v polovině jejich výšky. Účelové vybavení UAV typu CH-2 se sestává z denní CCD kamery nebo IČ kamery a laserového dálkoměru/značkovače cílů. Získané informace tento stroj předává pozemnímu vyhodnocovacímu stanovišti v reálném čase za pomoci datalinku. UAV typu CH-2 startuje z mobilní rampy za pomoci jednoho odhazovatelného  prachového urychlovacího raketového motoru, který se umisťuje pod záď trupu. Po skončení mise přistává na jednoduchém pevném odpruženém lyžovém podvozku za využití padáku.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ?

 

 

Navádění:   rádiové-povelové + inerciální

Pohon:        jeden pístový motor neznámého typu

Vybavení:   denní CCD kamera nebo IČ kamera a laserový dálkoměr/značkovač cílů (užitečné zatížení tohoto stroje činí 30 kg)

 

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 6,00 m
Délka: ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 220 kg
Max. rychlost: 180 km/h
Praktický dostup: 4 600 m
Operační rádius: 200 km
Vytrvalost: 10 hod

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 23.3.2012