CASC CH-804C

Lehký bezpilotní vzdušný prostředek s kolmým vzletem a přistáním (VTOL) typu CH-804C z dílny společnosti CASC (China Aerospace Science and Technology Corporation) může plnit celou řadu úkolů, včetně ostrahy státních hranic, monitorování zájmových oblastí, lesnického hlídkování, inspekce ropovodů a vedení vysokého napětí, kartografického snímkování, záchranné a pátrací činnosti a vyhledávání, sledování a zaměřování pozemních cílů. Zmíněný stroj má poměrně krátký vřetenovitý trup, velmi štíhlé přímé křídlo s lichoběžníkovým půdorysem a zdvojené ocasní plochy. Křídlo UAV typu CH-804C má dolnoplošné uspořádání a je uchyceno k zadní části trupu. Ocasní plochy tohoto stroje se sestávají z jedné zdvojené lichoběžníkové SOP a jedné štíhlé VOP s obdélníkovým půdorysem. VOP přitom navzájem propojuje oba vrcholy SOP. Instalace ocasních ploch se nachází na koncích dvou protáhlých štíhlých trubkových nosníků, které jsou uchyceny ke spodní ploše křídla. Ocasní plochy doplňuje trojice lichoběžníkových kýlovek, která zároveň zastává roli vzletového a přistávacího zařízení. Zatímco dvě z nich jsou instalovány pod konci křídelních nosníků a navazují na zdvojenou SOP, instalace té třetí se nachází v ose břicha zadní části trupu, na úrovni křídla. Zmíněné křídelní nosníky výrazně přesahují náběžnou hranu křídla a kromě ocasních ploch a kýlovek nesou též dva páry malých dvoulistých nosných rotorů. Ty UAV typu CH-804C zajišťují schopnost kolmého vzletu a přistání a visení. Zatímco instalace jednoho z nich se nachází před křídlem, ten druhý je instalován mezi křídlem a ocasními plochami. Všechny čtyři nosné rotory jsou přitom uchyceny k horní ploše zmíněných křídelních nosníků. K pohonu UAV typu CH-804C při dopředném letu je určena dvoulistá tlačná vrtule, která se nachází na zádi trupu. V konstrukci draku tohoto stroje našly široké uplatnění kompozitní materiály. Primárním senzorem UAV typu CH-804C je elektro-optický systém, který se sestává z denní a IČ kamery. Instalace otočné věžičky s optikou zmíněného systému se přitom nachází na břichu trupu, přímo před prostřední kýlovkou. Obrazové materiály získané za pomoci palubního vybavení může UAV typu CH-804C odesílat v reálném čase za pomoci datalinku s dosahem 50 km.

Verze:  -

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ?

 

 

 

Navádění:   inerciální + rádiové-povelové + satelitní

Pohon:        ?

Vybavení:   elektro-optický pozorovací systém (o hmotnosti 2,5 kg) sestávající se z denní kamery se zorným polem 46° x 34,5° a noční IČ kamery se zorným polem 4,6° x 3,45°. Cíl typu tank je zmíněný systém za denních podmínek schopen detekovat ze vzdálenosti 2 km a identifikovat ze vzdálenosti 1,5 km. Za nočních podmínek tento systém dokáže identický typ cíle detekovat ze vzdálenosti 1,5 km a identifikovat ze vzdálenosti 1 km. Užitečné zatížení tohoto stroje činí 4 kg.

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 4,85 m
Délka: ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 30 kg
Max. rychlost: 130 km/h
Cestovní rychlost: 110 km/h
Praktický dostup: 4 000 m
Operační výška: 100 až 3 000 m
Max. dolet: ?
Operační rádius: 50 km
Vytrvalost: 3 h

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 3.7.2019