CASC CH-96
Lehký bezpilotní vzdušný prostředek typu CH-96 z dílny společnosti CASC (China Aerospace Science and Technology Corporation) slouží k hlídkové činnosti, monitorování zájmových oblastí, vyhledávání a sledování pozemních cílů, korekci dělostřelecké a raketové palby a kontrole výsledků útoků. Zmíněný stroj má poměrně krátký vřetenovitý trup se zploštěným profilem, který zadní částí plynule přechází ve štíhlé přímé dolnoplošně uspořádané křídlo. Křídlo UAV typu CH-96 má lichoběžníkový půdorys a je opatřeno šavlovitými winglety. Ocasní plochy tohoto stroje se sestávají z jedné zdvojené lichoběžníkové svislé plochy (SOP) a jedné vodorovné plochy (VOP) s půdorysem ve tvaru obdélníku. Obě SOP mají sklon směrem k sobě a jsou instalovány na koncích dvou trubkových nosníků, které vybíhají z odtokové hrany křídla. VOP pak propojuje navzájem obě SOP, přibližně v jedné třetině její výšky. Pohon UAV typu CH-96 obstarává malý pístový motor. Zmíněný motor roztáčí jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání, která se nachází na zádi trupu. Užitečné zatížení tohoto stroje tvoří elektro-optický systém nebo fotoaparát. Optika zmíněného elektro-optického systému se nachází uvnitř otočného kulovitého pouzdra, které je instalováno na břichu přední části trupu. Obrazové informace získané za pomoci palubního vybavení tohoto stroje jsou pozemnímu řídícímu stanovišti předávány v reálném čase. UAV typu CH-96 startuje z přenosného katapultu a po ukončení mise je zachytáván za letu za pomoci záchytného lana, obdobně jako americký UAV typu ScanEagle. Součástí celého komplexu typu CH-96 jsou tři UAV, pozemní řídící stanice, startovací katapult a rameno se záchytným lanem. Všechny zmíněné komponenty jsou přitom umístěny na korbě jednoho nákladního automobilu s malým jednonápravovým přívěsem. Zatímco příprava komplexu typu CH-96 k operačnímu použití zabere max. 60 minut, následné složení zmíněného komplexu do přepravní konfigurace netrvá déle než 20 minut. Bezpilotní komplex typu CH-96 si našel cestu k čínskému námořnictvu (PLAN) a několika civilním provozovatelům.
Verze: žádné
Vyrobeno: ?
Uživatelé: ČLR (PLAN a civilní provozovatelé)
Navádění: inerciální + rádiové-povelové
Pohon: jeden pístový motor neznámého typu
Vybavení: videokamera a (nebo) IČ kamera nebo digitální fotoaparát
TTD: | |
Rozpětí křídla: | ? |
Délka: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 30 kg |
Max. rychlost: | 120 km/h |
Cestovní rychlost: | 80 až 100 km/h |
Praktický dostup: | 5 000 m |
Operační výška: | 1 000 až 2 000 m |
Max. dolet: | ? |
Operační rádius: | do 100 km |
Vytrvalost: | 18 h |
Poslední úpravy provedeny dne: 13.6.2019