CASC CH-6

Bezpilotní vzdušný prostředek pro velké výšky s velkou vytrvalostí (HALE) typu CH-6 z dílny společnosti CASC (China Aerospace Science and Technology Corporation) může zastávat celou řadu úkolů, včetně průzkumu, hlídkové činnosti na pevnině i na moři, včasné výstrahy před vzdušným napadením, ničení pozemních cílů a protiponorkového boje. Zmíněný stroj je řešen jako dvoumotorový středoplošník s protáhlým zploštělým trupem s ostrými „stealth“ okraji a vyvýšeným hřbetem na přídi, štíhlým šípovým křídlem se svislými lichoběžníkovými ploškami, které mají při pohledu zepředu tvar naležato postaveného písmene „V“, na koncích a lichoběžníkovými ocasními plochami uspořádanými do tvaru písmene „T“. Pohon UAV typu CH-6 obstarávají dva nevelké dvouproudové motory blíže nespecifikovaného typu. Jejich instalace se přitom nachází uvnitř dvou samostatných vřetenovitých gondol (s kruhovým lapačem vzduchu na přídi a kruhovou tryskou na zádi), které jsou uchyceny, za pomoci krátkých pylonů, k hřbetu zadní části trupu, v oblasti mezi křídlem a ocasními plochami. Zmíněný stroj je přitom schopen letu i s jedním pracujícím motorem. Díky modulární konstrukci lze jednotlivé konstrukční celky UAV typu CH-6, včetně motorů, křídla a užitečného vybavení, snadno zaměňovat. Široké veřejnosti byl tento čínský protějšek amerického UAV typu General Atomics Avenger poprvé prezentován na statické ukázce Airshow China 2021, která se konala na přelomu září a října roku 2021 v Zhuhai. Před zmíněným strojem zde bylo přitom vystaveno též několik typů protizemních řízených střel (AR-1, AR-1B a AR-2) spolu s podvěsnou miniaturní bezposádkovou ponorkou (AUV).

Verze:

CH-6 (průzkumný) – průzkumná modifikace UAV typu CH-6.

CH-6 (útočný) – ozbrojená modifikace UAV typu CH-6. U tohoto modelu je užitečné zatížení navýšeno z 300 kg na 2 000 kg, a to redukcí zásoby paliva z 3 420 kg na 1 720 kg. Díky tomu má „útočný“ CH-6 v porovnání s „průzkumným“ CH-6 menší dolet a vytrvalost. Výzbroj přitom tento model může přepravovat minimálně na čtyřech křídelních závěsnících.

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  žádní

 

CH-6 (průzkumný)

 

 

Navádění:   inerciální + rádiové-povelové + satelitní

Pohon:       dva dvouproudové motory neznámého typu

Vybavení:   elektro-optický zaměřovací systém, radiolokátor s bočním vyzařováním se syntetickou aperturou, radiolokátor včasné výstrahy nebo stanice pro radiotechnický průzkum

Výzbroj:     žádná

                 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 20,5 m
Délka: 15,0 m
Výška: 5,0 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 7 800 kg
Max. užitečné zatížení: 300 kg
Max. rychlost: 800 km/h
Cestovní rychlost: 500 až 700 km/h
Praktický dostup: 10 000 až 12 000 m
Max. dolet: 12 000 km
Operační rádius: 300* km
Vytrvalost: 20 h

 


 

CH-6 (útočný)

 

 

Navádění:   inerciální + rádiové-povelové + satelitní

Pohon:       dva dvouproudové motory neznámého typu

Vybavení:   ?

Výzbroj:     podvěsná výzbroj, přepravovaná na nejméně čtyřech křídelních závěsnících - protizemní řízené střely, protiradiolokační řízené střely, malé sebevražedné bezpilotní prostředky a naváděné pumy

                

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 20,5 m
Délka: 15,0 m
Výška: 5,0 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 7 800 kg
Max. užitečné zatížení: 2 000 kg
Max. rychlost: 800 km/h
Cestovní rychlost: 500 až 700 km/h
Praktický dostup: 10 000 až 12 000 m
Max. dolet: 4 500 km
Operační rádius: 300* km
Vytrvalost: 8 h

 

 

 

* bez použití SATCOM

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 17.9.2021