CASC CH-6
Bezpilotní vzdušný prostředek pro velké výšky s velkou vytrvalostí (HALE) typu CH-6 z dílny společnosti CASC (China Aerospace Science and Technology Corporation) může zastávat celou řadu úkolů, včetně průzkumu, hlídkové činnosti na pevnině i na moři, včasné výstrahy před vzdušným napadením, ničení pozemních cílů a protiponorkového boje. Zmíněný stroj je řešen jako dvoumotorový středoplošník s protáhlým zploštělým trupem s ostrými „stealth“ okraji a vyvýšeným hřbetem na přídi, štíhlým šípovým křídlem se svislými lichoběžníkovými ploškami, které mají při pohledu zepředu tvar naležato postaveného písmene „V“, na koncích a lichoběžníkovými ocasními plochami uspořádanými do tvaru písmene „T“. Pohon UAV typu CH-6 obstarávají dva nevelké dvouproudové motory blíže nespecifikovaného typu. Jejich instalace se přitom nachází uvnitř dvou samostatných vřetenovitých gondol (s kruhovým lapačem vzduchu na přídi a kruhovou tryskou na zádi), které jsou uchyceny, za pomoci krátkých pylonů, k hřbetu zadní části trupu, v oblasti mezi křídlem a ocasními plochami. Zmíněný stroj je přitom schopen letu i s jedním pracujícím motorem. Díky modulární konstrukci lze jednotlivé konstrukční celky UAV typu CH-6, včetně motorů, křídla a užitečného vybavení, snadno zaměňovat. Široké veřejnosti byl tento čínský protějšek amerického UAV typu General Atomics Avenger poprvé prezentován na statické ukázce Airshow China 2021, která se konala na přelomu září a října roku 2021 v Zhuhai. Před zmíněným strojem zde bylo přitom vystaveno též několik typů protizemních řízených střel (AR-1, AR-1B a AR-2) spolu s podvěsnou miniaturní bezposádkovou ponorkou (AUV).
Verze:
CH-6 (průzkumný) – průzkumná modifikace UAV typu CH-6.
CH-6 (útočný) – ozbrojená modifikace UAV typu CH-6. U tohoto modelu je užitečné zatížení navýšeno z 300 kg na 2 000 kg, a to redukcí zásoby paliva z 3 420 kg na 1 720 kg. Díky tomu má „útočný“ CH-6 v porovnání s „průzkumným“ CH-6 menší dolet a vytrvalost. Výzbroj přitom tento model může přepravovat minimálně na čtyřech křídelních závěsnících.
Vyrobeno: ?
Uživatelé: žádní
CH-6 (průzkumný)
Navádění: inerciální + rádiové-povelové + satelitní
Pohon: dva dvouproudové motory neznámého typu
Vybavení: elektro-optický zaměřovací systém, radiolokátor s bočním vyzařováním se syntetickou aperturou, radiolokátor včasné výstrahy nebo stanice pro radiotechnický průzkum
Výzbroj: žádná
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 20,5 m |
Délka: | 15,0 m |
Výška: | 5,0 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 7 800 kg |
Max. užitečné zatížení: | 300 kg |
Max. rychlost: | 800 km/h |
Cestovní rychlost: | 500 až 700 km/h |
Praktický dostup: | 10 000 až 12 000 m |
Max. dolet: | 12 000 km |
Operační rádius: | 300* km |
Vytrvalost: | 20 h |
CH-6 (útočný)
Navádění: inerciální + rádiové-povelové + satelitní
Pohon: dva dvouproudové motory neznámého typu
Vybavení: ?
Výzbroj: podvěsná výzbroj, přepravovaná na nejméně čtyřech křídelních závěsnících - protizemní řízené střely, protiradiolokační řízené střely, malé sebevražedné bezpilotní prostředky a naváděné pumy
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 20,5 m |
Délka: | 15,0 m |
Výška: | 5,0 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 7 800 kg |
Max. užitečné zatížení: | 2 000 kg |
Max. rychlost: | 800 km/h |
Cestovní rychlost: | 500 až 700 km/h |
Praktický dostup: | 10 000 až 12 000 m |
Max. dolet: | 4 500 km |
Operační rádius: | 300* km |
Vytrvalost: | 8 h |
* bez použití SATCOM
Poslední úpravy provedeny dne: 17.9.2021