NPU Ba-9 (ASN-9)
Lehký bezpilotní letoun typu Ba-9 (ASN-9) z dílny Northwestern Polytechnical University (NPU) zastává roli vzdušného terče při výcviku obsluh palubních systémů PVO ve vyhledávání a zneškodňování vzdušných cílů. Tento bezpilotní stroj vznikl speciálně pro potřeby PLAN. Po koncepční stránce je řešen jako hornoplošník s hranatým trupem, křídlem s obdélníkovým půdorysem, konstantní hloubkou po celém rozpětí, nulovým vzepětím střední části a mírným kladným vzepětím vnějších částí a pohyblivými ocasními plochami. Ty se přitom sestávají z jedné šípové svislé plochy a dvou obdélníkových vodorovných ploch. Jeho pohon zajišťuje jeden pístový motor. Ten je přitom vestavěn do přídě trupu a roztáčí jednu dvoulistou vrtuli v tažném uspořádání. Ke startu z pevné rampy bezpilotní terč typu Ba-9 využívá jeden vícenásobně použitelný prachový urychlovací raketový motor, který se umisťuje pod záď trupu. Přistává za pomoci padáku na hladině moře. V případě, že operuje nad pevninou, dosedá na jednoduchý odpružený pevný lyžový podvozek. Prostředek typu Ba-9 je ale též, obdobně jako terčový letoun typu Ba-7 (ASN-7), schopen zastávat roli tahače dvou vlečných cílů. K aktivaci toho druhého přitom dochází vždy až po ztrátě toho prvního.
Verze: žádné
Vyrobeno: ?
Uživatelé: ČLR
Navádění: rádiové-povelové
Pohon: jeden pístový motor
Vybavení: dva vlečné cíle
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 2,82 m |
Délka: | 2,50 m |
Výška: | 0,72 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | 250 km/h |
Praktický dostup: | ? |
Operační rádius: | 40 km |
Vytrvalost: | 45 až 60 min |
Poslední úpravy provedeny dne: 23.3.2012