NPU Ba-2

Lehký bezpilotní letoun typu Ba-2 z dílny Northwestern Polytechnical University (NPU) zastává roli vzdušného terče při výcviku obsluh pozemních systémů PVO ve vyhledávání a zneškodňování vzdušných cílů. Po koncepční stránce jde o hornoplošník sklolaminátové konstrukce s doutníkovitým trupem, přímým křídlem s plynule se zmenšující hloubkou směrem od kořenů ke koncům a konvenčními ocasními plochami. Ty se přitom sestávají z jedné lichoběžníkové svislé plochy umístěné v ose hřbetu zádě trupu a dvou lichoběžníkových vodorovných ploch uchycených k bokům zádě trupu přibližně ve stejné rovině s křídlem. Křídlo i ocasní plochy tohoto stroje lze přitom snadno demontovat. Jeho pohon zajišťuje jeden 14 hp pístový motor typu HS-280. Ten je přitom vestavěn do přídě trupu a roztáčí jednu dvoulistou vrtuli v tažném uspořádání. Při denních operacích terčový bezpilotní letoun typu Ba-2 obvykle zastává roli tahače vlečných rukávových cílů. Uvnitř svého trupu může přepravovat celkem dva tyto cíle. Ten druhý přitom bývá aktivován výhradně až po ztrátě toho prvního. Naproti tomu při nočních operacích plní sám roli cíle. V tomto případě je vybaven světlicemi a světelným signalizačním zařízením. Ke startu z pevné přenosné rampy bezpilotní terč typu Ba-2 využívá jeden vícenásobně použitelný prachový urychlovací raketový motor. Ten se přitom umisťuje pod záď trupu. Přistává za pomoci padáku. Vývojové práce na bezpilotním vzdušném terči typu Ba-2 byly zahájeny v roce 1966. První prototyp tohoto stroje poprvé vzlétl v roce 1968. Sériová výroba se rozeběhla v roce 1970 a podala přes 1 000 exemplářů.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  přes 1 000 sériových strojů

Uživatelé:  ČLR

 

 

Navádění:   rádiové-povelové

Pohon:        jeden pístový motor typu HS-280 s max. výkonem 14 hp

Vybavení:   dva vlečné rukávové cíle nebo výměnice světlic a světelné signalizační zařízení, přepravované uvnitř trupu (hmotnost užitečného zatížení činí 5 kg)     

 

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 2,70 m
Délka: 2,55 m
Výška: 0,76 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 53 kg
Max. rychlost: 250 km/h
Praktický dostup: 2 000 m
Operační rádius: 15 km
Vytrvalost: 1 hod

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 23.3.2012