Antonov An-74TK-100S (‘Coaler B’)   

Typ:  sanitní/dopravní modifikace nákladního/dopravního letounu typu An-74TK-100 (Coaler B)

Určení:  přeprava osob a přeprava raněních a nemocných

Odlišnosti od letounu An-74TK-100 (Coaler B):

- modifikovaný interiér nákladové kabiny. Nákladový prostor tohoto modelu je rozdělen na dvě oddělení. V předním oddělení se nachází VIP kabina se čtyřmi pohodlnými sedadly a dvěma stoly (mezi nimi). Zde přitom cestující sedí čelem proti sobě jako v kupé vlaku. Zadní oddělení je vyhrazeno k přepravě raněních a nemocných. Po pravoboku zadního oddělení kabiny je umístěna dvojice standardních lehátek se systémy životní podpory. Po levoboku zadního osobního oddělení se zase nachází instalace čtyř tandemově upořádaných sedadel. Ta jsou vyhrazena pro ošetřovatele.

Historie:  Sanitní/dopravní speciál typu An-74TK-100S (Coaler B), který není ničím jiným, než modifikací dvoumotorového proudového nákladního/dopravního letounu typu An-74TK-100 (Coaler B), vzešel ze zadání ruské naftařské společnosti Gazprom. Kabina zmíněného speciálu je rozdělena na dvě oddělení. Zatímco v předním oddělení kabiny letounu typu An-74TK-100 (Coaler B) se nachází VIP salonek se sedadly pro čtyři osoby, zadní oddělení je určeno k přepravě dvou ležících raněných se čtyřčlenným lékařským doprovodem. Na speciál typu An-74TK-100 (Coaler B) byl přestavěn jeden z letounů typu An-74 (Coaler B) společnosti Gazpromavia, letecké divize společnosti Gazprom. Konkrétně přitom šlo o letoun An-74TK-100 (13-10 / RA-74005). Svůj veřejný debut si zmíněný stroj odbyl v roce 2002 na výstavě Civil Aviation-2002. Letoun An-74TK-100S (RA-74005) byl ale k vidění též na airshow, která se konala v srpnu toho samého roku na letišti Moskva-Domodedovo. Letoun An-74TK-100S (RA-74005) byl využíván společností Gazpromavia zejména k převozu raněných nebo vážně nemocných pracovníků z těžařských zařízení do Moskvy. Od roku 2009 tento stroj provozuje společnost Šar Ink. Později byl na speciál typu An-74TK-100S (Coaler B) přestavěn též letoun An-74TK-100 (14-02 / RA-74006) společnosti 2. Sverdlovskoe AP.

Verze:  -

Vyrobeno:  dva exempláře (oba vznikly konverzí sériových An-74TK-100)

Uživatelé:  Rusko (2. Sverdlovskoe AP, Gazpromavia, Šar Ink a Uktus)

 

 

 

Posádka:    dva piloti, navigátor a palubní mechanik

Pohon:       dva dvouproudové motory typu Lotarev D-36 s max. tahem po 6 500 kp

Radar:        povětrnostní-navigační impulsní dopplerovský radiolokátor typu Buran-74, instalovaný v přední části trupu

Kapacita:    4 osoby a (nebo) dva ležící ranění se čtyřčlenným lékařským doprovodem

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 31,89 m
Délka:   28,07 m
Výška: 8,65 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: 705 km/h
Praktický dostup:   10 100 m
Max. dolet:    ?

 

 

poslední úpravy provedeny dne: 4.4.2018