Kamov Ka-32SI  

Typ:  speciální výzkumná modifikace palubního pátracího-záchranného vrtulníku typu Ka-32S (Helix C)

Určení:  geofyzikální průzkum a monitorování životního prostředí

Odlišnosti od typu Ka-32S (Helix C):

- instalace komplexu pro geofyzikální průzkum a monitorování životního prostředí typu GEVK-1

- instalace speciálního vlečného senzoru nepodobného detektoru MAD protiponorkového vrtulníku typu Ka-27 (Helix A). Zmíněný senzor je v „klidové“ pozici, obdobně jako detektor MAD vrtulníku typu Ka-27 (Helix A), uchycen k břichu ocasního nosníku.

- instalace dálkově ovládané podvodní kamery. Zmíněná kamera je spouštěna na vodní hladinu na laně v průběhu visu v malé výšce a je opatřena vlastním pohonem v podobě malých lodních šroubů. Její ovládání obstarává operátor za pomoci joysticku. Přenos naváděcích povelů zajišťuje kabel.

- instalace závěsníků, na které lze umístit dvojici krabicovitých přídavných palivových nádrží, na bocích trupu, přímo nad vystouplými kryty pátého páru palivových nádrží alá Ka-27PSD

Historie:  Jediný exemplář speciálu typu Ka-32SI, který sloužil pro geofyzikální průzkum a monitorování životního prostředí, vznikl v roce 1993 úpravou sériového Ka-32S (Helix C). Konkrétně přitom šlo o vrtulník s registrací RA-31584 a výrobním číslem 8706. Zmíněný stroj nesl červeno-bílý kabát a rudé trupové číslo „02“ a byl provozován společností Kamov-Aero. Svůj veřejný debut si vrtulník Ka-32SI (RA-31584) odbyl v srpnu roku 1995 na moskevské airshow MAKS 95. Jediný exemplář tohoto speciálu bylo ale možné spatřit též na Hydro Aviation Show 96, která se konala v září roku 1996 v Gelendžiku. Služební kariéra vrtulníku Ka-32SI (RA-31584) ale nebyla, díky absolutně nedostatečnému financování, dlouhá. Po ukončení provozu byl tento stroj upraven na požární speciál a následně předán leteckému oddílu Požárního sboru města Moskvy.

Verze:  -

Vyrobeno:  jeden exemplář (vznikl konverzí sériového Ka-32S)

Uživatelé:  pouze Rusko (Kamov-Aero)

 

 

Posádka:    ?

Pohon:       dva turbohřídelové motory typu Izotov TV3-117VM s max. výkonem po 2 200 hp

 

 

TTD:     
Ø nosných rotorů:  15,90 m
Délka trupu:   11,30 m
Výška: 5,40 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    ?

 

 

Poslední úpravy provedeny: 8.8.2015