Kamov Ka-226T (226.57)

Typ:  palubní hlídková a pátrací-záchranná modifikace lehkého víceúčelového vrtulníku typu Ka-226T vzešlá ze zadání FSB (Federální státní bezpečnost)

Určení:  pobřežní hlídková činnost, pátrací a záchranná činnost a přeprava osob mezi pevninou a hladinovými plavidly

Odlišnosti od modelu Ka-226T:  

- instalace modifikovaných nosných rotorů se sklopitelnými listy

- instalace palubního jeřábu typu SLG-300 s nosností 300 kg na levoboku trupu, přímo před hlavním podvozkem

- rozšířené vybavení pilotní kabiny o brýle nočního vidění typu GEO-ONV-1-01

- instalace modifikovaného avionického vybavení

- instalace úchytů pro ruční palné zbraně do ráže 7,62 mm uvnitř kabiny

- zvýšená odolnost konstrukce vůči korozi

Historie:  Vrtulník typu Ka-226T („226.57“) vzešel z technického zadání FSB (Federální státní bezpečnost) ze dne 6. května 2015. Protože měl dle zmíněného zadání tento model operovat z palub pobřežních hlídkových plavidel projektu 22460 (Rubin class), obdržel modifikované nosné rotory se sklopitelnými listy. Značná agresivita slané mořské vody si navíc vyžádala zvýšit odolnost konstrukce jeho draku vůči korozi. Součástí zadání se ale stal též požadavek na instalaci palubního jeřábu typu SLG-300 a úchytů pro ruční palné zbraně. Dne 13. listopadu toho samého roku si FSB (Federální státní bezpečnost) u závodu KumAPP z Kumertau objednalo celkem šest vrtulníků typu Ka-226T („226.57“). Zatímco předání čtyř těchto strojů bylo naplánováno na rok 2017, dodávka zbylých dvou vrtulníků typu Ka-226T („226.57“) byla nasmlouvána na rok 2018. Termín odevzdání prvního z nich byl přitom stanoven na 1. duben 2017. První Ka-226T („226.57“) (RF-17623) byl poprvé spatřen v listopadu roku 2016. FSB první dva exempláře tohoto modelu převzalo, na podnikovém letišti závodu KumAPP, dne 30. března 2017.

Verze:  -

Vyrobeno:  dva exempláře

Uživatelé:  Rusko (FSB)

 

 

 

Posádka:    jeden nebo dva piloti

Pohon:       dva turbohřídelové motory typu Turboméca Arrius 2G francouzské výroby s max. výkonem po 580 hp (resp. 705 hp v krátkodobém nouzovém režimu)

Kapacita:   7 osob nebo náklad do celkové hmotnosti 1 050 kg, přepravovaný uvnitř demontovatelné kabiny s rozměry 2,35 m x 1,54 m x 1,40 m

 

 

TTD:     
Ø nosných rotorů:  13,00 m
Délka trupu:   8,10 m
Výška: 4,15 m
Prázdná hmotnost: 2 010 kg
Max. vzletová hmotnost: 3 800 kg
Max. rychlost: 250 km/h
Praktický dostup:   6 100 m
Max. dolet:    500 km

 

 

Poslední úpravy provedeny: 1.4.2017