Shenyang J-8G (‘Finback’)

Typ:  speciální útočná modifikace těžkého přepadového stíhacího letounu typu J-8H

Určení:  umlčování radiolokačních stanic v rámci potlačování protivzdušné obrany (SEAD)

Odlišnosti od letounu J-8H:

- instalace nevelkého polokulovitého krytu antény stanice pro radiotechnický průzkum, která je schopna elektromagnetické záření a identifikovat a lokalizovat jeho zdroj, na břichu trupu, přímo za krytem palubního kanónu

- rozšířená škála podvěsné výzbroje o protiradiolokační ŘS s pasivním RL navedením typu YJ-91 (modifikace ruské Ch-31P) a Ch-31P (RS-AS-17A Krypton)

Historie:  Vývoj útočného speciálu typu J-8G, který slouží pro umlčování radiolokačních stanic v rámci potlačování protivzdušné obrany (SEAD), byl zahájen na konci 90. let. Zbraňový systém tohoto derivátu stíhacího letounu typu J-8H se přitom sestává ze stanice pro radiotechnický průzkum, která je schopna detekovat elektromagnetické záření a identifikovat a lokalizovat jeho zdroj, a dvou protiradiolokačních ŘS s pasivním RL navedením typu YJ-91 (modifikace ruské Ch-31P) a Ch-31P (RS-AS-17A Krypton). Prototyp SEAD speciálu J-8G se od vzletové dráhy poprvé odlepil v červnu 2001. PLAAF první exempláře tohoto modelu převzalo v roce 2005 (nebo v roce 2006). Protože tento model díky krátkému doletu, malé nosnosti výzbroje, velmi omezeným vnitřním prostorám využitelným pro instalaci dodatečného vybavení a absenci druhého člena posádky, operátora speciálních systémů, vykazuje značně omezenou bojovou hodnotou, do výzbroje PLAAF byl nakonec zařazen pouze v malém počtu. Existence speciálu typu J-8G byla přitom oficiálně potvrzena v roce 2009.

Verze:  ?

Vyrobeno:  ? (pouze malá série)

Uživatelé:  pouze ČLR

 

 

 

Posádka:   jeden pilot

Pohon:       dva proudové motory typu Liyang WP-13BII (modifikace sovětského typu R-13-300) s max. tahem po 7 000 kp s přídavným spalováním

Radar:        ?         

Výzbroj:     jeden dvouhlavňový 23 mm kanón typu „Type 23-3“ (kopie sovětského typu GŠ-23L) se zásobou 200 nábojů, instalovaný na břichu trupu, přímo za šachtou příďového podvozku, a dvě protiradiolokační ŘS s pasivním RL navedením typu YJ-91 (modifikace ruského typu Ch-31P) a Ch-31P (RS-AS-17A Krypton), přepravované na vnitřním párů křídelních závěsníků (zatímco na vnější křídelní závěsníky se umisťují 800 l přídavné palivové nádrže, centrální trupový závěsník je vyhrazen pro přídavnou palivovou nádrž s objemem 800 l nebo 1 400 l)

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 9,34 m 
Délka bez/s PVD:   20,53/21,59 m
Výška: 5,41 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    ?

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 15.12.2013