AnTG Industry AnTG ONE

Lehký jednomístný eVTOL typu AnTG ONE z dílny společnosti AnTG Industry ze Shenzenu, která byla založena v roce 2023, slouží k létání pro zábavu. Drak tohoto stroje je zhotoven z lehkých hliníkových slitin a kompozitu na bázi uhlíkových vláken. Jeho trup připomíná skútr. Kokpit je řešen jako otevřený a je opatřen trubkovými rámy, které chrání pilota při případném překlopení. Pilot na sedadle eVTOLu typu AnTG ONE sedí obkročmo, jako na sedadle motocyklu, a zmíněný stroj ovládá za pomoci malého joysticku a plynové páky. Dle výrobce zaškolení osoby bez pilotních zkušeností na tento typ zabere pouhé tři minuty. Z boků trupu eVTOLu typu AnTG ONE vystupují čtyři trubkové horizontální nosníky, které při pohledu z vrchu zaujímají vzájemné uspořádání do tvaru písmene „X“. Na konci každého z nich se nachází dvojice malých dvoulistých souosých nosných rotorů. Každý z osmi nosných rotorů tohoto stroje roztáčí jeden elektromotor. Jejich napájení obstarávají palubní lithiové akumulátorové baterie. Všechny nosníky s pohonnými jednotkami a rotory jsou řešeny jako sklopitelné. To spolu s nízkou hmotností usnadňuje jeho přepravu. V přepravní konfiguraci se sklopenými rameny s pohonnými jednotkami má přitom eVTOL typu AnTG ONE šířku pouhých 0,65 m. Zmíněný stroj se může pohybovat ve výšce 5 m nad zemí rychlostí 20 až 40 km/h po dobu 20-ti min. Systém řízení eVTOLu typu AnTG ONE má funkci automatického vyhýbání překážkám a automatického přistání. Kromě toho je schopen bezpečně viset, aniž by měl pilot ruku na kniplu. K tomu přitom využívá údaje z LIDARu. Zmíněný stroj může bezpečně pokračovat v letu i po výpadku jednoho motoru. Součástí vybavení kokpitu eVTOLu typu AnTG ONE jsou airbagy a helma s AI. První pilotovaný let byl s prototypem tohoto stroje uskutečněn na počátku roku 2024. První prezentace eVTOLu typu AnTG ONE se konala v květnu toho samého roku. V průběhu zkoušek byla prověřována schopnost tohoto stroje visu a letu směrem dopředu, dozadu a do stran, stejně jako schopnost vykonávat ostré zatáčky. V listopadu roku 2024 byly s eVTOLem typu AnTG ONE provedeny též první testy vzletu a přistání na vodní hladině. Mezitím, v květnu toho samého roku na 9. mezinárodní výstavě Shenzhen International UAV Expo, společnost AnTG Industry podepsala objednávky na více než 500 těchto strojů. V září roku 2024 zmíněná společnost spustila pilotní projekty v oblasti turistiky a současně otevřela zážitkové centrum létání v malých výškách v Linzhou Grand Canyon. Dne 5. prosince toho samého roku společnost AnTG Industry završila přesun do průmyslového parku Low-Altitude Economy Industrial Park, který se nachází v Anyangu, v okrese Beiguan v provincii Henan. Zde má probíhat další vývoj, stejně jako zkušební výroba eVTOLu typu AnTG ONE.
Verze: žádné
Vyrobeno: ?
Uživatelé: žádní
Posádka: jeden pilot
Pohon: osm elektromotorů neznámého typu
TTD: | |
Šířka: | 1,8 m |
Délka: | 2,2 m |
Výška: | 0,9 m |
Prázdná hmotnost: | 60 kg |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Užitečné zatížení: | 90 kg |
Cestovní rychlost: | 20 až 40 km/h |
Praktický dostup: | 5 m |
Max. dolet: | ? |
Vytrvalost: | 20 min |
Poslední úpravy provedeny dne: 7.2.2025