ATFTC FH-98

Nákladní bezpilotní vzdušný prostředek typu FH-98 z dílny společnosti z dílny společnosti ATFTC (Aerospace Times Feihong Technology Company), divize společnosti CASC (China Aerospace Science and Technology Corporation), není ničím jiným, než bezpilotní modifikací jednomotorového pístového víceúčelového dvouplošníku typu Y-5B (Colt), který zase není ničím jiným, než licenční kopií sovětského letounu typu An-2 (Colt) z druhé poloviny 40. let. Zmíněný stroj má nosnost 1 500 kg, cestovní rychlost 180 km/h a dolet 1 200 km. Délka rozjezdu při vzletu v konfiguraci s max. vzletovou hmotností UAV typu FH-98 činí 235 m. Prototyp tohoto stroje vznikl konverzí sériového Y-5B (Colt) a od vzletové dráhy se poprvé odlepil dne 16. října 2018. Ke svému prvnímu letu se prototyp UAV typu FH-98 vydal z VPD letiště Baotou, které se nachází v autonomní oblasti Vnitřní Mongolsko. Se završením certifikačních zkoušek a zahájením „sériových“ přestaveb letounů typu Y-5B (Colt) na UAV typu FH-98 se tehdy počítalo v roce 2019. Zmíněný stroj byl již od počátku zamýšlen zejména pro obsluhu regionů ČLR, které jsou velmi obtížně dostupné pozemní cestou. Prvním a pravděpodobně zatím jediným provozovatelem UAV typu FH-98 se stala společnost SF Express. Ke svému prvnímu linkovému letu s nákladem na palubě se tento stroj v barvách zmíněné společnosti vydal dne 21. srpna 2020, a to z letiště Baotou. Tímto se UAV typu FH-98 stal největším operačně nasazeným nákladním UAV na světě.
Verze: -
Vyrobeno: jeden prototyp (vznikl konverzí sériového Y-5B) a neznámý počet operačních strojů
Uživatelé: ČLR
Navádění: inerciání (autopilot)
Pohon: jeden pístový motor typu Zhuzhou HS-5 (kopie sovětského typu Švecov AŠ-62IR) s max. výkonem 1 000 hp
Kapacita: náklad do celkové hmotnosti 1 500 kg
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 18,18 m |
Délka: | 12,74 m |
Výška: | 4,24 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 5 250 kg |
Cestovní rychlost: | 180 km/h |
Praktický dostup: | 4 500 m |
Max. dolet: | 1 200 km |
Poslední úpravy provedeny dne: 5.9.2020