CASC FH-98

Nákladní bezpilotní vzdušný prostředek typu FH-98 z dílny společnosti China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC) není ničím jiným, než bezpilotní modifikací jednomotorového pístového víceúčelového dvouplošníku typu Y-5B (Colt), který zase není ničím jiným, než licenční kopií sovětského letounu typu An-2 (Colt) z druhé poloviny 40. let. Zmíněný stroj má nosnost 1 500 kg, cestovní rychlost 180 km/h a dolet 1 200 km. Délka rozjezdu při vzletu v konfiguraci s max. vzletovou hmotností UAV typu FH-98 činí 235 m. Prototyp tohoto stroje vznikl konverzí sériového Y-5B (Colt) a od vzletové dráhy se poprvé odlepil dne 16. října 2018. Ke svému prvnímu letu se prototyp UAV typu FH-98 vydal z VPD letiště Baotou, které se nachází v autonomní oblasti Vnitřní Mongolsko. Se završením certifikačních zkoušek a zahájením „sériových“ přestaveb letounů typu Y-5B (Colt) na UAV typu FH-98 se tehdy počítalo v roce 2019. Zmíněný stroj byl již od počátku zamýšlen zejména pro obsluhu regionů ČLR, které jsou velmi obtížně dostupné pozemní cestou. Prvním a pravděpodobně zatím jediným provozovatelem UAV typu FH-98 se stala společnost SF Express. Ke svému prvnímu linkovému letu s nákladem na palubě se tento stroj v barvách zmíněné společnosti vydal dne 21. srpna 2020, a to z letiště Baotou. Tímto se UAV typu FH-98 stal největším operačně nasazeným nákladním UAV na světě.

Verze:  -

Vyrobeno:  jeden prototyp (vznikl konverzí sériového Y-5B) a neznámý počet operačních strojů

UživateléČLR

 

 

 

Navádění:   inerciání (autopilot)

Pohon:        jeden pístový motor typu Zhuzhou HS-5 (kopie sovětského typu Švecov AŠ-62IR) s max. výkonem 1 000 hp

Kapacita:    náklad do celkové hmotnosti 1 500 kg

 

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 18,18 m
Délka: 12,74 m
Výška: 4,24 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 5 250 kg
Cestovní rychlost: 180 km/h
Praktický dostup: 4 500 m
Max. dolet: 1 200 km

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 5.9.2020