ATFTC FH-92A
Lehký víceúčelový bezpilotní vzdušný prostředek (UAV) typu FH-92A z dílny společnosti ATFTC (Aerospace Times Feihong Technology Company), divize společnosti CASC (China Aerospace Science and Technology Corporation), může plnit celou řadu úkolů, včetně optického průzkumu, monitorování zájmových oblastí, vyhledávání, identifikování a označování pozemních cílů, korekce a kontroly výsledků dělostřelecké palby a ničení pozemních cílů za pomoci přesně naváděné munice. UAV typu FH-92A má prakticky identický vzhled jako UAV typu CH-92A. Zmíněný stroj má tedy štíhlý vřetenovitý trup s ostrými okraji a vyvýšeným hřbetem na přídi. Do zádě trupu UAV typu FH-92A je vestavěna pohonná jednotka v podobě pístového motoru blíže nespecifikovaného typu, který roztáčí jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání. Štíhlé přímé hornoplošně uspořádané křídlo tohoto stroje má půdorys ve tvaru lichoběžníku a je opatřeno lichoběžníkovými winglety. Pod křídlo UAV typu FH-92A lze přitom připevnit dva zbraňové závěsníky. Ocasní plochy tohoto stroje jsou umístěny na koncích dvou dlouhých štíhlých nosníků s kruhovým průřezem, které vystupují z odtokové hrany křídla a sestávají se z jedné štíhlé zdvojené lichoběžníkové svislé plochy (SOP) a jedné štíhlé vodorovné plochy (VOP) s půdorysem ve tvaru obdélníku. Ta přitom propojuje obě dvě SOP navzájem, přibližně v jedné třetině její výšky. K vzletu a přistání UAV typu FH-92A využívá pevný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Zatímco instalace příďového podvozku se nachází pod špicí trupu, hlavní podvozky tohoto stroje jsou uchyceny k okrajům břicha střední části trupu, na úrovni křídla. Svůj veřejný debut si UAV typu FH-92A odbyl na Airshow China 2024, která se konala v listopadu roku 2024 v Zhuhai.
Verze: žádné
Vyrobeno: ?
Uživatelé: ?
Navádění: inerciální (autopilot) + rádiové-povelové
Pohon: jeden pístový motor neznámého typu
Vybavení: elektro-optický sledovací systém (otočné kulovité pouzdro nacházející se pod špicí trupu, přímo před příďovým podvozkem)
Výzbroj: podvěsná výzbroj, přepravovaná na dvou křídelních závěsnících
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 9,50 m |
Délka: | 5,06 m |
Výška: | 1,74 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 375 kg |
Max. užitečné zatížení: | 72 kg |
Max. rychlost: | 180 km/h |
Cestovní rychlost: | 120 až 150 km/h |
Praktický dostup: | 7 000 m |
Operační výška: | 2 000 až 2 300 m |
Max. dolet: | ? |
Operační rádius: | 250 km |
Vytrvalost: | 10 h |
Poslední úpravy provedeny dne: 25.11.2024