ATFTC FH-91

Lehký víceúčelový bezpilotní vzdušný prostředek typu FH-91 z dílny společnosti ATFTC (Aerospace Times Feihong Technology Company), divize společnosti CASC (China Aerospace Science and Technology Corporation), může plnit celou řadu úkolů, včetně optického průzkumu, monitorování zájmových oblastí, vyhledávání, identifikování a označování pozemních cílů, korekce a kontroly výsledků dělostřelecké palby a zjišťování geografických informací. Zmíněný stroj lze ale používat též k lesnickému požárnímu hlídkování, inspekcím potrubního vedení, meteorologickému průzkumu a nouzovému přenosu rádiového signálu. UAV typu FH-91 má prakticky identický vzhled jako UAV typu CH-91. Zmíněný stroj má tedy poměrně krátký krabicovitý trup s účelovým vybavením v zaoblené špici a pohonnou jednotkou v podobě pístového motoru neznámého typu, který roztáčí jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání, v zádi. Štíhlé přímé hornoplošně uspořádané křídlo UAV typu FH-91 má půdorys ve tvaru lichoběžníku. Ocasní plochy tohoto stroje jsou umístěny na koncích dvou dlouhých štíhlých nosníků s kruhovým průřezem, které vystupují z odtokové hrany křídla a sestávají se z jedné štíhlé zdvojené lichoběžníkové svislé plochy (SOP) a jedné štíhlé vodorovné plochy (VOP) s půdorysem ve tvaru obdélníku. Ta přitom propojuje obě dvě SOP navzájem, přibližně v jedné třetině její výšky. UAV typu FH-91 vzlétá z mobilní startovací rampy za pomoci odhazovatelného raketového motoru na TPL, který se umisťuje pod záď trupu, a přistává na jednoduchém lyžovém podvozku trubkové konstrukce za využití padáku. Příprava UAV typu FH-91 k letu od příjezdu na pozici určení by neměla zabrat více než 60 minut. Opětovné svinutí všech komponent celého komplexu typu FH-91 po ukončení mise, resp. od okamžiku přistání, by dle výrobce nemělo trvat déle než 20 minut. Zmíněný stroj si našel cestu k čínské pozemní armádě (PLA). PLA přitom UAV typu FH-91 používá zejména ke korekci a kontrole výsledků dělostřelecké palby.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ČLR (PLA)

 

 

 

Navádění:   rádiové-povelové + inerciální

Pohon:       jeden pístový motor neznámého typu

Vybavení:   elektro-optický sledovací systém (otočné kulovité pouzdro nacházející se pod špicí trupu)

Výzbroj:     žádná

 

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 6,44 m
Délka: 3,77 m
Výška: 1,30 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 105 kg
Max. užitečné zatížení: 18 kg
Max. rychlost: 180 km/h
Cestovní rychlost: 120 až 150 km/h
Praktický dostup: 4 500 m
Operační výška: 2 000 až 2 500 m
Max. dolet: ?
Operační rádius: 200 km
Vytrvalost: 5 h

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 25.11.2024