ATFTC FH-91
Lehký víceúčelový bezpilotní vzdušný prostředek typu FH-91 z dílny společnosti ATFTC (Aerospace Times Feihong Technology Company), divize společnosti CASC (China Aerospace Science and Technology Corporation), může plnit celou řadu úkolů, včetně optického průzkumu, monitorování zájmových oblastí, vyhledávání, identifikování a označování pozemních cílů, korekce a kontroly výsledků dělostřelecké palby a zjišťování geografických informací. Zmíněný stroj lze ale používat též k lesnickému požárnímu hlídkování, inspekcím potrubního vedení, meteorologickému průzkumu a nouzovému přenosu rádiového signálu. UAV typu FH-91 má prakticky identický vzhled jako UAV typu CH-91. Zmíněný stroj má tedy poměrně krátký krabicovitý trup s účelovým vybavením v zaoblené špici a pohonnou jednotkou v podobě pístového motoru neznámého typu, který roztáčí jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání, v zádi. Štíhlé přímé hornoplošně uspořádané křídlo UAV typu FH-91 má půdorys ve tvaru lichoběžníku. Ocasní plochy tohoto stroje jsou umístěny na koncích dvou dlouhých štíhlých nosníků s kruhovým průřezem, které vystupují z odtokové hrany křídla a sestávají se z jedné štíhlé zdvojené lichoběžníkové svislé plochy (SOP) a jedné štíhlé vodorovné plochy (VOP) s půdorysem ve tvaru obdélníku. Ta přitom propojuje obě dvě SOP navzájem, přibližně v jedné třetině její výšky. UAV typu FH-91 vzlétá z mobilní startovací rampy za pomoci odhazovatelného raketového motoru na TPL, který se umisťuje pod záď trupu, a přistává na jednoduchém lyžovém podvozku trubkové konstrukce za využití padáku. Příprava UAV typu FH-91 k letu od příjezdu na pozici určení by neměla zabrat více než 60 minut. Opětovné svinutí všech komponent celého komplexu typu FH-91 po ukončení mise, resp. od okamžiku přistání, by dle výrobce nemělo trvat déle než 20 minut. Zmíněný stroj si našel cestu k čínské pozemní armádě (PLA). PLA přitom UAV typu FH-91 používá zejména ke korekci a kontrole výsledků dělostřelecké palby.
Verze: žádné
Vyrobeno: ?
Uživatelé: ČLR (PLA)
Navádění: rádiové-povelové + inerciální
Pohon: jeden pístový motor neznámého typu
Vybavení: elektro-optický sledovací systém (otočné kulovité pouzdro nacházející se pod špicí trupu)
Výzbroj: žádná
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 6,44 m |
Délka: | 3,77 m |
Výška: | 1,30 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 105 kg |
Max. užitečné zatížení: | 18 kg |
Max. rychlost: | 180 km/h |
Cestovní rychlost: | 120 až 150 km/h |
Praktický dostup: | 4 500 m |
Operační výška: | 2 000 až 2 500 m |
Max. dolet: | ? |
Operační rádius: | 200 km |
Vytrvalost: | 5 h |
Poslední úpravy provedeny dne: 25.11.2024