ATFTC FH-909

Lehký bezpilotní vzdušný prostředek s kolmým vzletem a přistáním (VTUAV) typu FH-909 z dílny společnosti ATFTC (Aerospace Times Feihong Technology Company), divize společnosti CASC (China Aerospace Science and Technology Corporation), podle všeho slouží k průzkumu pozemního bojiště a ničení pozemních cílů za pomoci přesně naváděné munice. Zmíněný stroj je koncipován jako vrtulník klasické koncepce s jedním třílistým nosným rotorem a jednou dvoulistou vyrovnávací vrtulí. Její instalace se přitom nachází na pravoboku ocasního nosníku. VTUAV typu FH-909 má štíhlý trup kompozitní konstrukce s hranatými tvary a štíhlý ocasní nosník. Ten přitom kromě vyrovnávací vrtule nese též ocasní plochy. Ocasní plochy tohoto stroje se sestávají z jedné svislé plochy (SOP) s tvarem na ležato postaveného písmene „V“, která je uchycena k levoboku ocasního nosníku, a jedné lichoběžníkové vodorovné plochy (VOP) a zaujímají vzájemné uspořádání do tvaru písmene „T“. Instalace VOP se tedy nachází na vrcholu SOP. Z boků trupu VTUAV typu FH-909, na úrovni hlavy nosného rotoru, vystupuje přímé dolnoplošně uspořádané křídlo s půdorysem ve tvaru obdélníku, které podle všeho slouží k přepravě výzbroje. Zatímco přímo před křídlem se nacházejí kruhové otvory s ventilátory, přímo za křídlem jsou umístěny štěrbinové lapače vzduchu. Pod špicí trupu tohoto stroje se nachází instalace otočného kulovitého krytu elektro-optického pozorovacího systému. Na hřbetu trupu VTUAV typu FH-909, přímo pod nosným rotorem, je umístěn rozměrný náprstkovitý kryt, který podle všeho ukrývá anténu SATCOM. Další podobný kryt se nachází pod zadní částí trupu, přímo před ocasním nosníkem. K vzletu a přistání tento stroj využívá pevný lyžový podvozek trubkové konstrukce. Široké veřejnosti byl VTUAV typu FH-909 poprvé prezentován v únoru roku 2024 na výstavě World Defence Show (WDS), která se konala v saudskoarabském Rijádu, ve formě zmenšeného modelu. Na výstavě Airshow China 2024, která se konala v listopadu toho samého roku v Zhuhai, byl již prezentován prototyp nebo 1:1 maketa tohoto stroje (?).
Verze: žádné
Vyrobeno: ?
Uživatelé: žádní
Navádění: ? inerciální (autopilot) + satelitní + rádiové-povelové
Pohon: ?
Vybavení: elektro-optický pozorovací systém neznámého typu. Kulovité pouzdro tohoto zařízení se nachází pod špicí trupu.
Výzbroj: podvěsná výzbroj, přepravovaná pod pomocným křídlem
TTD: | |
Ø nosného rotoru: | ? |
Ø ocasního rotoru: | ? |
Délka: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 26.12.2024