STC Orlan-1
Lehký víceúčelový bezpilotní vzdušný prostředek krátkého doletu typu Orlan-1 z dílny STC (Specialnyj technologičeskij centr) z Petrohradu může mimo jiné provádět průzkum a pozorování pozemního bojiště, vyhledávání, sledování, identifikování a zaměřování pozemních cílů, hlídkovou činnost, monitorování oblastí, vzdušné snímkování či mapování oblastí. UAV typu Orlan-1 má zploštěný trup s půdorysem do tvaru pětiúhelníku, který plynule přechází v šípové křídlo. Po stranách zadní části trupu tohoto stroje se nachází instalace dvou protáhlých trojúhelníkových kýlovek. Pohon UAV typu Orlan-1 obstarává jeden elektromotor. Zmíněný motor roztáčí jednu dvoulistou vrtuli v tažném uspořádání, která se nachází na špici trupu. Užitečné zatížení UAV typu Orlan-1 lze snadno navzájem zaměňovat přímo v polních podmínkách. Pořízené video a snímky za pomoci palubního vybavení tohoto stroje jsou opatřeny parametry, jakými jsou např. souřadnice. Díky instalaci palubního generátoru může být užitečné zatížení UAV typu Orlan-1 aktivní po dobu celé mise. UAV typu Orlan-1 může působit autonomně nebo být řízen operátorem z pozemní řídící stanice. Ze zmíněné pozemní řídící stanice lze řídit činnost hned čtyř těchto strojů současně. Jeden z nich přitom může zastávat roli retranslační stanice pro zbývající tři UAV. UAV typu Orlan-1 vzlétá z ruky a přistává na padáku. Součástí celého komplexu typu Orlan-1 je nejméně jedna řídící stanice, anténa, souprava náhradních dílů a autonomní zdroj elektrické energie (1 kW benzínový generátor). UAV typu Orlan-1 byl vyvinit z iniciativy výrobce.
Verze: žádné
Vyrobeno: ?
Uživatelé: ?
Navádění: inerciální + rádiové povelové
Pohon: jeden elektromotor neznámého typu
Vybavení: videokamera nebo fotoaparát (užitečné zatížení tohoto stroje činí do 0,6 kg)
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 0,98 m |
Délka: | 0,54 m |
Výška: | 0,20 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | do 2,5 kg |
Operační rychlost: | 70 až 105 km/h |
Praktický dostup: | 3 200 m |
Operační rádius: | 30 km |
Vytrvalost: | 2 h |
poslední úpravy provedeny dne: 1.2.2019