STC Orlan-1

Lehký víceúčelový bezpilotní vzdušný prostředek krátkého doletu typu Orlan-1 z dílny STC (Specialnyj technologičeskij centr) z Petrohradu může mimo jiné provádět průzkum a pozorování pozemního bojiště, vyhledávání, sledování, identifikování a zaměřování pozemních cílů, hlídkovou činnost, monitorování oblastí, vzdušné snímkování či mapování oblastí. UAV typu Orlan-1 má zploštěný trup s půdorysem do tvaru pětiúhelníku, který plynule přechází v šípové křídlo. Po stranách zadní části trupu tohoto stroje se nachází instalace dvou protáhlých trojúhelníkových kýlovek. Pohon UAV typu Orlan-1 obstarává jeden elektromotor. Zmíněný motor roztáčí jednu dvoulistou vrtuli v tažném uspořádání, která se nachází na špici trupu. Užitečné zatížení UAV typu Orlan-1 lze snadno navzájem zaměňovat přímo v polních podmínkách. Pořízené video a snímky za pomoci palubního vybavení tohoto stroje jsou opatřeny parametry, jakými jsou např. souřadnice. Díky instalaci palubního generátoru může být užitečné zatížení UAV typu Orlan-1 aktivní po dobu celé mise. UAV typu Orlan-1 může působit autonomně nebo být řízen operátorem z pozemní řídící stanice. Ze zmíněné pozemní řídící stanice lze řídit činnost hned čtyř těchto strojů současně. Jeden z nich přitom může zastávat roli retranslační stanice pro zbývající tři UAV. UAV typu Orlan-1 vzlétá z ruky a přistává na padáku. Součástí celého komplexu typu Orlan-1 je nejméně jedna řídící stanice, anténa, souprava náhradních dílů a autonomní zdroj elektrické energie (1 kW benzínový generátor). UAV typu Orlan-1 byl vyvinit z iniciativy výrobce.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ?

 

 

 

Navádění:   inerciální + rádiové povelové

Pohon:        jeden elektromotor neznámého typu     

Vybavení:   videokamera nebo fotoaparát (užitečné zatížení tohoto stroje činí do 0,6 kg)

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 0,98 m
Délka:   0,54 m
Výška: 0,20 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: do 2,5 kg
Operační rychlost: 70 až 105 km/h
Praktický dostup: 3 200 m
Operační rádius: 30 km
Vytrvalost: 2 h

 

 

poslední úpravy provedeny dne: 1.2.2019